سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود نخست وزير ايتاليا به افغانستان

ماريو مونتي نخست وزير ايتاليا براي بازديد بدون برنامه ريزي قبلي از نيروهاي ايتاليايي مستقر در پايگاه ايساف در شهر هرات وارد افغانستان شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آنسا ؛ مونتي پس از ورود به کابل رفت تا با حامد کرزاي رئيس جمهوري افغانستان ملاقات کند.

ماريو مونتي قبلا نيز در تاريخ بيست و ششم ژانويه با کرازي ديدار و توافقنامه مشارکت و همکاري بين افغانستان و ايتاليا را امضا کرده بود. سفر مونتي به افغانستان که به دلايل امنيتي خبر آن از قبل اعلام نشده بود به مناسبت جشن نيروهاي مسلح ايتاليا در تاريخ چهارم نوامبر ،‌صورت گرفت.

ايتاليا پيش بيني کرده است از امسال شمار نيروهاي خود را در افغانستان کاهش و به عمليات جنگي خود در اين کشور تا پايان سال دو هزار و چهارده پايان بدهد.رم در حدود چهار هزار سرباز را در چارچوب نيروي بين المللي کمک به تامين امنيت در افغانستان در اين کشور مستقر کرده است.

از آغاز مناقشه افغانستان تا کنون پنجاه و دو نظامي ايتاليايي در چارچوب عمليات نظامي يا حوادث جاده اي کشته شده اند.ماريو مونتي و هيئت همراه وي قرار است پس از افغانستان براي شرکت در اجلاس سران آسيا و اروپا به لائوس برود.

برچسب ها: ایتالیا ، افغانستان ، هرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.