سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مرکز آموزشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان بهترین مکان برای آموزش‌های بین‌المللی است

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر گفت: مرکز آموزشی اصفهان بهترین مکان برای آموزش‌های بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی امروزدر حاشیه بازدید از مرکز آموزشی تخصصی بین‌المللی امداد و نجات در اصفهان در جمع مسئولان و معاونان هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد: ایران در زمینه کمک‌های بشر دوستانه نه تنها کمک گیرنده نیست بلکه جزو کشورهای برتر اهدا‌کننده کمک‌های بشردوستانه نیز قرار دارد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در شرایط سخت به عنوان شهر معین برای تهران انتخاب شده است، تصریح کرد: آموزش‌های اختصاصی که در استان اصفهان برگزار می‌شود به طور حتم از اعتبار بالایی برخوردار است و این استان نقطه قوتی در سطح کشور و بین‌المللی است و همین قضیه از سوی صلیب سرخ نیز مورد توجه قرار گرفته است.
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر با بیان اینکه این اتفاق خوشایند چیزی جز تلاش دسته جمعی نیست، تصریح کرد: این امر موجب افتخار کشور ایران است و باید این مرکز به عنوان یک مرکز آموزشی بین‌المللی مورد توجه و تقویت شود.
محمدی عراقی با بیان اینکه امنیت این مکان با توجه به دسترسی‌هایی که دارد بسیار اهمیت دارد، گفت: ساختار این مرکز آموزشی و نیز تجهیزات مورد نیاز از جمله مواردی است که پیگیری می‌شود.
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر اضافه کرد: تا کنون 30 دوره آموزشی در این مرکز برگزار شده است که بخشی از این آموزش‌ها بین‌المللی و برای نیروهای خارجی بوده است.
وی با اشاره به اینکه باید به لحاظ کیفی افزایش توانمندی‌ها نیز مهم است، گفت: مرکز آموزشی هلال احمر اصفهان برای فرستادن یک تیم بین‌المللی آموزشی بسیار مناسب است.
محمدی عراقی تاکید کرد: از این فرصت می‌توان برای جلب طرحهای بین‌المللی از سایر کشورها می‌توان کمک گرفت.
وی که چندی پیش به همراه هیئتی از ایران در بنغازی لیبی ربوده شده بودکمک هلال احمر به سیل زدگان پاکستان، کمک به سومالی،سوریه و لیبی را از جمله مواردی دانست که بسیار مورد توجه واقع شد.
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر اضافه کرد: باید برای مشارکت در این مراکز آموزشی تخصصی بین‌المللی از قابلیت‌های سایر استان‌ها نیز استفاده کرد./س

برچسب ها: اصفهان ، هلال ، احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.