سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بخشنامه زندانيان معسر هنوز در همه مراجع قضايي اجرايي نشده است

وکيل پايه يک دادگستري گفت: بخشنامه جديد رئيس قوه قضائيه در مورد محكومان مالي يا زندانيان معسر هنوز در همه مراجع قضايي اجرايي نشده و برخي از پرونده‌هاي اين چنيني بر اساس همان رويه گذشته بررسي مي‌شوند.

علي‌اکبر رحيمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه ابلاغ بخشنامه زندانيان معسر به نحوي آيين‌نامه پيشين را اصلاح مي‌کند، اظهار داشت: با اصلاح آيين‌نامه پيشين زندانيان معسر، مشکلات موجود حل شده و نيازي به اصلاح قانون نيست.

اين حقوقدان ادامه داد: بخشنامه جديد رئيس قوه قضائيه در مورد محكومان مالي يا زندانيان معسر هنوز در همه مراجع قضايي اجرايي نشده و برخي از پرونده‌هاي اين چنيني بر اساس همان رويه گذشته  بررسي مي‌شوند.

وي با تاکيد بر ضمانت اجرايي بخشنامه مذکور از سوي قضات گفت: مطابق قانون، معسر بودن احکامي دارد که بايد براي قاضي محرز شود بنابراين اگر فردي معسر نباشد بايد مال مردم را از وي گرفت و به صاحبانش پس داد.

رحيمي خاطرنشان كرد: اگر شخص از پرداخت دیون مالي امتناع کرد باید به زندان برود و این در حالی است که فرد توانایی پرداخت دین را داشته باشد.

 اين وکيل پايه يک دادگستري تصريح کرد: بخشنامه زندانيان معسر قابليت تبديل شدن به قانون را دارد و نيازي به اصلاح قانون نيست.

اين حقوقدان با اشاره به آزادي زنداني در صورت اثبات عدم توان پرداخت بدهي خاطرنشان کرد: در مورد افرادي كه به دليل محكوميت مالي زنداني هستند، تحقيقاتي به عمل مي‌آيد و اگر واقعا اثبات شود فردي توانايي پرداخت بدهي خود را ندارد آزاد و اگر اثبات شود که زنداني توانايي پرداخت بدهي را دارد ولي از پرداخت آن خودداری می‌کند در زندان باقي خواهد ماند تا بدهی خود را بپردازد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: قانون ، ضمانت ، قاضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.