سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

دستيابي به فناوری ايجاد پوشش سراميکي بر روي غلتکهاي نوردگرم فولاد مبارکه

رئيس تعميرات خط نورد نهايي نوردگرم فولاد مبارکه ازدستيابي به فناوری ايجاد پوشش سراميکي بر روي غلتکهاي ميز خروجي قفسه هاي نوردگرم در داخل کشور خبردادوگفت: اين غلتکها وظيفه انتقال ورق از خروجي قفسه f7 تا قسمت کلاف پيچ، در واحد نوردگرم شرکت فولاد مبارکه را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مهدي علي اکبريان افزود: از آنجايي که اين غلتکها در تماس مستقيم با محصول نهايي مي‌باشند بايد سطحي کاملا صاف، با کيفيت و مستحکم داشته باشند. به همين منظورشرکت هلندي اولين توليدکننده اين غلتکها، از جنس stainless steel استفاده کرده است.

رئيس تعميرات خط نورد نهايي نوردگرم با تشريح روند جايگزيني روکشهاي سراميکي غلتکها گفت: با گذشت زمان روکشهاي سراميکي جايگزينstainless steel گرديده است که نمونه خارجي آن بسيارگران قيمت بود و با توجه به اينکه حدود 350 عدد از اين نوع غلتک در واحد نوردگرم وجود دارد، واگذاري آن به شرکت هاي خارجي ارز بري بالايي را به همراه دارد، لذا براي جلوگيري از خروج ارز و قطع وابستگي و همچنين اجراي سياست بومي سازي تجهيزات؛ تصميم به ساخت داخل آن گرفته شد.

بر همين اساس تيمي متشکل از "تعميرات نورد نهايي و دفترفني تعميرات" تشکيل و متعاقب آن شناسايي سازندگان داخلي نيز انجام شد.

در همين راستا، نمونه ايي از اين روکش توسط شرکت بتن صنعت اصفهان و نظارت کامل تيم فني بر روي يکي از غلتکها با قيمت بسيار کم با موفقيت انجام گرديد.

علي اکبريان با بيان اين مطلب که ايجاد پوشش سراميکي بر روي هر غلتک صرفه جويي ارزي معادل 15 هزار دلار را در بر خواهد داشت تصريح کرد: غلتک روکش شده از تيرماه سال جاري تاکنون در حال استفاده بوده و هيچگونه مشکل کيفيتي ندارد، ضمن اينکه با بررسي هاي انجام شده اين غلتک از تمامي جهات مورد تاييد تيم فني مي باشد.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد با دستيابي به اين فناوری ارزشمند، علاوه بر صرفه جويي ارزي، انشااله در آينده نزديک شاهد روکش کردن مابقي غلتکها خواهيم بود.

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.