سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خرماي خوزستان براي فرآوري به آذربايجان‌شرقي مي‌رود!

مديرعامل صندوق حمايت از توسعه كشاورزي خوزستان گفت: امسال حدود 400 تن خرماي درجه 2 و سه استان با اعتبار 5/2 ميليارد ريال به منظور فرآوري به كارخانه‌هاي فرآوري خرما در استان آذريايجان شرقي فرستاده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،عليرضا دارابي عنوان‌كرد: در خوزستان كارخانه‌هاي فراوري وجود ندارد اما كارخانه‌هايي در استان آذربايجان شرقي هستند كه اين خرماها را فراوري و از آن شيرخرما و قند استحصال مي‌كنند و ضايعات آن را به عنوان خوراك دام به دامداران مي‌فروشند.

وي افزود: بخشي از محصولاتي كه از خرما استحصال مي‌شود به خارج از كشور صادرات و مابقي در داخل مصرف مي‌شود.

مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي بيان‌كرد: خرماي درجه 2 و 3 از اول آبان‌ماه به صورت روزانه به كارخانه‌هاي فراوري آذربايجان شرقي منتقل مي‌شود و سال آينده ميزان انتقال خرما افزايش مي‌يابد.

دارابي ادامه‌داد: اين اقدام براي اولين‌بار در خوزستان انجام شده و به عنوان يك ارتباط جهت استفاده بهينه از خرماي درجه 2 و 3 بين كارخانه‌هاي فراوري و توليدكنندگان خوزستاني ادامه خواهد داشت.

وي خاطرنشان‌كرد: تاكنون 50 درصد از ميزان خرماي در نظر گرفته شده به آذربايجان منتقل شده و تا زماني كه خرما در استان وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت./س


برچسب ها: خرما ، فرآوری ، آذربایجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.