سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمد عربلو:

بخش عمده‌ای از مشکلات کتابخوانی به ضعف نویسندگان بر می‌گردد

یک نویسنده معتقد است اگر کتاب خوب و متفاوت تولید شود مردم آن را می خوانند و این طور نیست که بگوییم به مطالعه رغبت ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد عربلو نویسنده کودک و نوجوان و عضو هیات مدیره بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در گفت و گو با ستاد اطلاع رساني بيستمين دوره هفته كتاب، این رویداد فرهنگی را مهم و ضروری ارزیابی و اظهار کرد: "هفته کتاب" و تمام مناسبت هایی که به هر بهانه به موضوع کتاب می‌پردازند اقدام شایسته ای است اما ما باید سعی کنیم این اقدام را به صورت یک وظیفه و دستور اجرایی نبینیم.
وی ضمن تاکید مجدد بر ارزشمند بودن نامگذاری روزی به نام "کتاب و کتابخوانی"، گفت: همیشه ممکن است در صحبت از مشکلات نشر به سرانه پایین مطالعه اشاره شود در حالی که من می خواهم ضعف نویسندگان و به نوعی خود و همکارانم را بگویم که معتقدم "به ضعف هایمان توجه نمی کنیم".
عربلو با بیان این که کتاب خوب مخاطب و خواننده خود را پیدا می کند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از عدم رغبت مردم به کتاب و کتابخوانی به ما نویسندگان برمی گردد که نمی توانیم کتاب خوب تولید کنیم و مخاطب خود را نمی شناسیم.
نویسنده "وقتی آقای مدیر کارآگاه می شود" ادامه داد: ما نویسندگان کلیشه می نویسیم و در ادبیاتمان کمتر نقطه عطف، اتفاق و یا یک تفاوت را مشاهده می کنیم. ابدا قصد توهین به کارهای ارزشمند تولید شده را ندارم اما معتقدم نویسندگان باید دست از تنبلی بردارند و به کارهای خلاقه رو بیاورند تا بازار نشر رنگ و بویی بگیرد.
عربلو در پایان تاکید کرد: کتاب خوب، با در نظر گرفتن نیاز مخاطب و در صورت تبلیغ صحیح جای خود را در میان مردم پیدا می کند.
بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار "يادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان ماه سال جاري در سرتاسر كشور برگزار مي شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.