سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

سبقت ایرانیان در علم و تکنولوژی

ایران گوی سبقت در علم و تکنولوژی را در منطقه از آن خود کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه در محفل نورانی و قرآنی حسینیه هدایت شهرستان آمل گفت: در کشور ما امام از مکتب اهل‌بیت پرده برداشت و با آگاهی غبار را از روی آن کنار زد و نشان داد بدون حکومت اسلام اقامه نمی‌شود.

محمدجوادلاریجانی با بیان اینکه اگر فقه نیز مبتنی بر اهل‌بیت نباشد دچار انحراف است، افزود: دین تنها در علم و عمل است و در عمل مهم‌ترین مسئله اقامه دین است پس باید دین را در وجود خود، محیط زندگی، در سطح جامعه و حتی همه ابعاد حکومت اقامه کنیم.

وی تصریح کرد: غربی‌ها متوجه شدند که دنیای اسلام کمبودش را کشف کرده است زیرا بعد 14 قرن دنیای اسلام فهمید که مکتب اهل‌بیت معدن بزرگی است که از طرف خداوند در اختیارشان قرار گرفته است.

مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه عده‌ای معتقد بودند که اسلام دینی خصوصی است و حکومت باید عرفی باشد که این نوع اعتقاد در اصطلاح جدید سکولار نام داردگفت: جریانی که در سال 88 در کشور دست به ایجاد فتنه زدند محصول جریانی به نام اصلاحات در کشور بودند، افرادی که مسلمان بوده و در انقلاب حضور داشتند اما بصیرتشان مبتنی بر لیبرالیسم سکولار غربی بود نه مبتنی بر تفقه در دین.

لاریجانی افزود: ایران پیشرفته‌ترین، موثرترین، قدرتمند‌ترین و قوی‌ترین کشور خاورمیانه است، و تنها کشور در خاورمیانه هستیم که راکتورهای اتمی ما چراغ خانه‌های‌مان را روشن می‌کنند و کار ساخت و تعمیرات راکتورها نیز با خودمان است.

وی با اعلام اینکه ماهواره را خودمان می‌سازیم و ماهواره ما به فضا پرتاب شده است، گفت: زمانی دشمنان می‌گفتند ما در علم از افغانستان نیز عقب‌تر خواهیم بود اما هم‌اکنون در عالم علم و تکنولوژی نخستین کشور منطقه هستیم و گوی سبقت را از برخی از کشورهای صاحب‌نام گرفته‌ایم./س

برچسب ها: سبقت ، ایران ، علم وفناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.