سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

پيش‌بيني برداشت 34 هزار تن ماهي از مزارع آبزي‌پروري/مشكل‌ساز شدن افزايش آب‌بها براي توليدكنندگان

رييس اتحاديه تعاوني آبزي‌پروران خوزستان گفت: برداشت ماهي از ابتداي آبان‌ماه آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود از سطح مزارع آبزي‌پروري استان 34 هزار تن ماهي برداشت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،سيدمصطفي موسوي عنوان‌كرد: 350 مزرعه با پروانه بهره‌برداري و 100 مزرعه بدون مجوز در استان فعال هستند.

وي افزود: متاسفانه امسال كل بخش كشاورزي به دليل افزايش هزينه‌هاي توليد با مشكل مواجه شده است و توليدكنندگان مجبورند قيمت محصول خود را با توجه به هزينه‌هاي تمام شده آن بفروشند كه موجب گراني محصول مي‌شود.

رييس اتحاديه تعاوني آبزي‌پروران خوزستان بيان‌كرد: از جمله مشكلاتي كه آبزي‌پروران با آن مواجه هستند اين است كه سازمان آب و برق اقدام به افزايش آب‌ بهاي مزارع آبزي‌پروري كرده است.

موسوي با اشاره به صادرات آبزيان به خارج از كشور خاطرنشان‌كرد: آبزيان عمدتا به كشور عراق صادر مي‌شوند و هم‌اكنون صادرات در حال انجام است اما در شان توليد نيست زيرا بدون برنامه‌ريزي و قيمت‌گذاري است.

وي ادامه‌داد: خوزستان قابليت‌هاي زيادي براي صادرات دارد، به‌طوري‌كه صنعت آبزيان مي‌تواند بعد از صنعت نفت درآمد و اشتغال‌زايي زيادي داشته باشد و صادرات با برنامه‌ريزي و پايدار اشتغال‌زايي پايدار را به‌دنبال خواهد داشت./س


برچسب ها: پیش بینی ، برداشت ، ماهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.