سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود شديد امکانات اوليه در مناطق طوفان زده آمريکا / شمار قربانيان به 102 نفر رسيد

در چهارمين روز بعد از طوفان سندي ميليون ها نفر از ساکنان مناطق طوفان زده اين کشور با کمبود شديد امکانات اوليه مواجه هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،‌رِيس وارن خبرنگار شبکه تلويزيوني پي بي اس نيوز در گزارشي گفت چهار روز بعد از وقوع طوفان سندي در آمريکا کمبود شديد نيازهاي اوليه مردم مانند انرژي برق، آب آشاميدني سالم و بنزين در مناطق طوفان زده باعث شده که کاسه صبر مردم لبريز شود. بسياري از مردم در نيويورک و نيوجرسي ساعت هاي طولاني در پمپ بنزين ها منتظر مي مانند تا شايد بتوانند بنزين مورد نياز خودروي خود را دريافت کنند.
يک شهروند آمريکايي گفت وضع خطرناکي ايجاد شده است زيرا مردمي که در صف هاي طولاني منتظر مي مانند با هم درگير مي شوند. برخي از آنها مي خواهند از خودروهاي خود پياده و با ديگران گلاويز شوند.
کريس کريستي فرماندار ايالت نيوجرسي که بشدت در اثر طوفان آسيب ديده است به مردم اين منطقه قول داد نيازهاي اوليه آنها را از جمله سوخت مورد نياز تامين کند.
خبرنگار شبکه ان بي سي نيوز در ادامه گفت ساکنان و مقامات محلي منطقه «استات نايسلند» نيويورک هم بشدت خشمگين هستند زيرا معتقدند چهار روز بعد از طوفان سندي مقامات هيچ توجهي به وضعيت اين منطقه و ساکنان آن نکرده اند.
در همين حال تصميم مقامات نيويورک مبني بر برگزاري مسابقات ماراتن در اين شهر با انتقادات شديدي مواجه شده است. مايکل بلومبرگ شهردار نيويورک از تصميم مقامات شهري مبني بر برگزاري مسابقات ماراتن در حالي که اين شهر با عواقب طوفان سندي مواجه است دفاع کرد و گفت براي برگزاري اين مسابقه از منابعي که براي بازسازي نيويورک بعد از طوفان سندي لازم است استفاده نخواهد شد. اما در پي تشديد انتقادات مايکل بلومبرگ ناچار شد از تصميم خود مبني بر برگزاري مسابقه ماراتن عقب نشيني کند.
خبرنگار پي بي اس نيوزگفت تداوم قطعي جريان برق در مناطق طوفان زده آمريکا بشدت مردم اين مناطق را خشمگين کرده است و هنوز سه ميليون شهروند آمريکا بويژه در نيويورک و نيوجرسي برق ندارند. شرکت تامين برق اديسون قول داده است بزودي جريان برق منهتن را برقرار کند اما برق ديگر مناطق تا قبل از يازدهم نوامبر برقرار نخواهد شد. غذا و مواد خوراکي يکي ديگر از نيازهاي اساسي مردم در مناطق طوفان زده آمريکا است و اکثر مردم در اين مناطق به مواد غذايي اهدايي توسط سازمان هاي خيريه وابسته هستند. در عين حال عمليات پاکسازي مناطق طوفان زده به کندي پيش مي رود.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، طوفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.