سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش سرد نتانياهو به اظهارات محمود عباس

بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي روز شنبه به اظهارات محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين که گفته بود تا زمانيکه وي قدرت را در اختيار دارد اجازه نخواهد داد انتفاضه سوم آغاز شود ، به سردي واکنش نشان داد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا از بيت المقدس ، دفتر نتانياهو با محکوم کردن رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين به علت خودداري از آغاز مذاکرات اعلام کرد حرف و عمل او با هم سازگاري ندارد .  
دفتر نتانياهو با انتشار بيانيه اي اعلام کرد هيچ ارتباطي بين اظهارات ابومازن ( محمود عباس ) و عملکرد واقعي او وجود ندارد .  
عباس روز جمعه در مصاحبه با کانال 2 تلويزيون اسرائيل ، اقدامات تروريستي و خشونت آميز را به هر شکلي محکوم و تاکيد کرد انتفاضه ديگري رخ نخواهد داد و فلسطينيان به دنبال راه حلي مسالمت آميز و ديپلماتيک براي پايان دادن به مناقشه با اسرائيل هستند .  
وي همچنين بار ديگر بر تعهد تشکيلات خودگردان فلسطين به راه حل تشکيل دو کشور براساس مرزهاي سال هزار و نهصد و شصت و هفت تاکيد و تصريح کرد : « فلسطين براي من مرزهاي هزار و نهصد و شصت و هفت به همراه شرق بيت المقدس به عنوان پايتخت آن است . »
اما در بيانيه دفتر نتانياهو با اشاره به توقف بي سابقه فعاليت هاي شهرک سازي اسرائيل آمده محمود عباس برغم گام هايي که نتانياهو در جهت ازسرگيري مذاکرات با وي برداشت، از آغاز مذاکرات صلح با اسرائيل طي چهار سال گذشته خودداري کرده است .  
مذاکرات صلح بين اسرائيل و فلسطين با ميانجي گري آمريکا سال دو هزار و ده ، پس از آنکه نتانياهو از تمديد توقف ده ماهه شهرک سازي در کرانه باختري رود اردن خودداري کرد ، با بن بست روبرو و متوقف شد .
نتانياهو تحت فشار آمريکا و با بي ميلي موافقت کرد ساخت شهرک هاي يهودي نشين را در کرانه باختري رود اردن براي مدت ده ماه به حال تعليق درآورد تا زمينه براي ازسرگيري مذاکرات صلح بين اسرائيل و فلسطينيان فراهم شود .  
فلسطينيان خواستار توقف کامل فعاليت هاي شهرک سازي اسرائيل در کرانه باختري رود اردن و شرق بيت المقدس به عنوان اساسي براي ازسرگيري مذاکرات بين دو طرف هستند . آنها بارها تاکيد کرده اند تا زمانيکه اين فعاليت هاي اسرائيل متوقف نشود به مذاکرات بازنخواهند گشت .
عباس نيز شخصا بارها تاکيد کرده است مذاکرات صلح اسرائيل و فلسطينيان ازسر گرفته نخواهد شد مگرآنکه اسرائيل شهرک سازي در کرانه باختري رود اردن و شرق بيت المقدس را متوقف کند و مرزهاي1967 را به عنوان مبنايي براي تشکيل کشور مستقل فلسطيني به رسميت بشناسد .  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.