سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار یک متخصص قلب و عروق:

کمبود مقدار HDL، مهمترین زمینه برای بروز بیماری های قلبی

در صورتیکه مقدار مصرف چربی روزانه بالا بوده و در مقابل مقدار کلسترول HDL خون کم باشد، مهمترین زمینه برای بروز بیماری های قلبی شکل گرفته است.

رضا کرمی ابرده، متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  متاسفانه در سالهای اخیر روند بروز بیماری های قلبی و عروقی به شدت افزایش یافته و در حال حاضر این بیماری ها به عنوان مهمترین عامل مرگ میر و ناتوانی در سراسر دنیا محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه اغلب عوامل مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی با الگوهای نامناسب زندگی در ارتباط است، تصریح کرد: استعمال سیگار مصرف زیاد چربی و افزایش کلسترول LDL و کاهش کلسترول HDL خون، افزایش قند خون، استرس و نداشتن تحرک بدنی مناسب از جمله عوامل مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی است.

کرمی ابرده گفت: برخی افراد تصور می کنند که افزایش هر نوع کلسترولی برای بدن مضر است که البته این تصور نادرست است.

وی با اشاره به اینکه کلسترول HDL کلسترول خوب و مفیدی برای بدن است، تاکید کرد: این نوع کلسترول می تواند به سلامت قلب کمک کرده و خطر حملات قلبی را کاهش دهد.

کرمی ابرده تصریح کرد: در صورتیکه مقدار مصرف چربی روزانه بالا بوده و درمقابل مقدار کلسترول HDL خون کم باشد، مهمترین زمینه برای بروز بیماری های قلبی شکل گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ورزش منظم روزانه، پرهیز از استعمال سیگار و سایر دخانیات، کاهش وزن، پرهیز از مصرف زیاد شکر، آرد، سیب زمینی و برنج سفید و پرهیز از مصرف بیش از اندازه چربی، از جمله راههای افزایش کلسترول HDL یا کلسترول خوب در خون است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.