سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم اعتراضات مردمي در ايتاليا و اسپانيا

اعتراضات مردمي در ايتاليا و اسپانيا به طرح هاي رياضت اقتصادي که فشار مستقيم آن بر روي مردم عادي است ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري يورونيوز، ماريو مونتي  و ماريانو راخوي نخست وزيران ايتاليا و اسپانيا در ديدار اخير خود در مادريد بر هماهنگي در سياست هاي اقتصادي شان و رد دريافت کمک مالي از اروپا تاکيد کردند.
نخست وزيران ايتاليا و اسپانيا در ديدار اين هفته خود سعي کردند اين پيام را ابلاغ کنند که اسپانيا و ايتاليا، سرنوشت يونان،ايرلند يا پرتغال را پيدا نخواهند کرد.
ماريانو راخوي و ماريو مونتي بر تعهد خود براي  نگه داشتن يونان در منطقه يورو تاکيد کردند.  آنها همچنين با انديشه ايجاد  سمت سر کميسر براي نظارت بر امور مالي منطقه يورو که آلمان آن را پيشنهاد کرده است، مخالفت کردند.
ماريانو راخوي درباره اقتصاد کشور متبوع اش  تاکيد  کرد همچنان از اروپا تقاضاي کمک مالي نخواهد کرد.نخست وزير اسپانيا در اين باره اعلام کرده است منافع اسپانيا فعلا ايجاب نمي کند که از اروپا چنين درخواستي کند.
ماريو مونتي  نيز اعلام کرده است براي رفع مشکلات مالي  کشورش دست به سوي بسته نجات مالي اروپا دراز نخواهد کرد.
وي همچنين با بيان اينکه  بهترين کار اين است که حزب وي و دولتش با قرار دادن دورنماي بهار سال دو  هزار وسيزده، کار خود را ادامه دهند به نوعي به تهديد تازه سيلويو برلوسکني نخست وزير سابق ايتاليا نيز پاسخ داد.  
برلوسکني در اظهار نظري گفته بود اگر حمايت از ماريو مونتي در پارلمان از بين برود،حزبش  در آينده نزديک تصميم خود را  خواهد گرفت.
انتخابات پارلماني  ايتاليا قرار است در بهار سال دو  هزار و سيزده  برگزار شود.  
دولت هاي مونتي و راخوي هر دو براي فائق آمدن بر مشکلات مالي  و بحران بدهي هاي کشورهايشان ،گزينه اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي را در پيش گرفته اند.اجراي اين تدابير رياضتي نيز با توجه به آنکه فشار مستقيم آن بر روي مردم است اعتراض و نارضايتي گسترده مردم را در اين دو کشور در پي داشته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.