سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماني‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

راه‌اندازی خبرگزاری جهان اسلام، افکار عمومي را به داوري منصفانه وادار مي‌کند

يک کارشناس رسانه‌هاي بين الملل گفت: گام اول در راه اندازي خبرگزاري جهان اسلام درست برداشته شده و در گام‌هاي بعدي نيز بايد محتواي مورد نظر جذاب و تاثيرگذار بر افکار نخبگان و افکار عمومي در سراسر جهان، به ويژه غرب و آمريکا ارائه شود.

محمدرضا ماني‌فر در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمايت مادي و معنوي ايران از راه‌اندازي خبرگزاري جهان اسلام، اظهار داشت: ما در روزگاري به سر مي‌بريم که تصاوير ارائه شده از رسانه‌ها، تاثيري تعيين‌کننده بر جايگاه و نقش ايران در عرصه‌هاي مختلف روابط بين الملل دارد، بنابراین راه‌انداری خبرگزاری جهان اسلام یک امر مهم به شمار می‌رود.

وي تصريح کرد: تصويري که از کانال رسانه‌ها از کشورهاي اسلامي ارائه مي‌شود به اندازه تلاش اين کشورها براي تعامل و بيان ديدگاه‌ها در عرصه‌هاي بين المللي اهميت دارد.

ماني‌فر افزود: آمریکا و غرب به اهميت غيرقابل انکار رسانه‌ها پي‌برده‌اند و مي‌کوشند با استفاده از فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي، تصوير مورد نظر خود را از جهان اسلام و کشورهاي اسلامي ارائه داده و افکار عمومي را بر پايه اسلام‌هراسي در جهان مديريت و هدايت کنند.

وي با بيان اين‌که کشورهاي اسلامي بايد با برقراري تعاملي مناسب برپايه ارزش‌هاي مشترک به ارائه تصويري مناسب از اسلام و پيشرفت‌هاي خود در عرصه‌هاي ملي و بين المللي بپردازند، ادامه داد: راه‌اندازي خبرگزاري جهان اسلام به دليل آنکه توليد اخبار و اطلاعات از جانب کشورهاي اسلامي را سبب شده و تصوير مورد نظر و حقيقي از اسلام را در جهان ارائه می‌دهد، افکار عمومي را به داوري منصفانه در اين زمينه وادار مي‌کند.

ماني‌فر با تاکيد بر اين‌که در راه اندازي خبرگزاري جهان اسلام بايد به زير ساخت‌هاي فني و مناسب کشورهاي اسلامي توجه ويژه کرد، اظهار داشت: استفاده از بسته‌بندي‌هاي مناسب پيام،‌ توجه به محتواي به حق اسلام و ارائه دلنشين آن در عرصه‌هاي بين المللي با توجه به مشترکات فرق و مذاهب اسلامي اهميت بسيار دارد.

وي تصريح کرد: گام اول در راه اندازي خبرگزاري جهان اسلام درست برداشته شده و در گام‌هاي بعدي نيز بايد محتواي مورد نظر جذاب و تاثيرگذار بر افکار نخبگان و افکار عمومي در سراسر جهان، به ويژه غرب و آمريکا ارائه شود.

اين کارشناس رسانه‌هاي بين الملل در پايان يادآور شد: بايد از مفاخر خبر رساني کشورهاي غربي نيز در جهت رساندن صداي حق جهان اسلام در دنيا بهره برد و در کنار آن به حضور پر ثمرتر در عرصه‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي پرداخت.

انتهای پیام/ش3
برچسب ها: اسلام ، هراسی ، غرب ، افکار ، عمومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.