سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

چهار دستگاه پمپاژ سیمان و اسید در شركت ملی حفاری بازسازی كامل شد

بازسازی كامل و ارتقای چهار دستگاه پمپاژ سیمان و اسید ( پمپ تراكت) ناوگان مدیریت عملیات خدمات فنی شركت ملی حفاری ایران با استفاده از توانمندی های داخلی با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،   تعمیرات اساسی وبهسازی این دستگاه ها با همیاری و همكاری واحد نگهداری و تعمیرات (نت) خدمات فنی این شركت و شش پیمانكار داخلی در كمتر از یك سال تحقق یافت.

این تجهیزات راهبردی صنعت حفاری پس از آزمایش های میدانی برای خدمات دهی در اختیار اداره كل سیمان و انگیزش چاه قرار گرفت.

در آیینی كه به این منظور با حضور مدیران و كاركنان مدیریت خدمات فنی و تعمیرات و نگهداری در كارگاه شماره شش شركت ملی حفاری ایران در اهواز برگزار شد، مدیرعامل این شركت در سخنانی دستاوردهای به دست آمده در سال های اخیر در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات و بومی سازی این صنعت راهبردی را بسیار ارزشمند خواند.

مهندس حیدر بهمنی گفت: هم افزایی میان مراكز علمی و پژوهشی، سازندگان داخلی و متخصصان و كارشناسان این شركت، موجب خوداتكایی در این صنعت شده است.

وی افزود: هم اكنون واحدهای صنعتی و شركت های متعددی دركشور در زمینه ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و از جمله حفاری فعالیت دارند.

بهمنی اظهار كرد: كارآفرینی، ایجاد فرصت های شغلی تخصصی، رونق بخشی به صنایع و جلوگیری از خروج ارز از جمله دستاوردها و مزیت های توجه به ساخت داخل است.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران از دست اندركاران پروژه بازسازی و ارتقا كیفی به موقع تجهیزات كاربردی در بخش خدمات فنی قدردانی كرد.

در این آیین مدیر نگهداری و تعمیرات (نت) شركت ملی حفاری با اشاره به این كه انجام بازسازی و ارتقای این دستگاه ها برای نخستین بار با مشاركت كاركنان این مدیریت و بخش خصوصی صورت می گیرد، توضیح داد: این همكاری باعث شتاب بخشی در اجرای پروژه بازسازی تجهیزات شده است.

مهندس عبدالله ویسی آرا گفت: كاهش هزینه ها و انتقال دانش فنی به پیمانكاران استانی از مزیت های پروژه است كه با توجه به دسترسی آسان و تبادل تجربه می تواند نقش مهمی در توانمند سازی پیمانكاران و ورود آنان به عرصه ساخت داشته باشد.

در ادامه رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خدمات فنی شركت ملی حفاری ایران گفت: قیمت هر دستگاه پمپاژ سیمان و اسید بیش از 15 میلیارد ریال است و تعمیر این تجهیز بین هفت یا هشت میلیارد ریال هزینه در بردارد در حالی كه با انجام كار مشترك میان مدیریت نت و پیمانكاران داخلی و تامین كالا و مواد از سوی شركت هزینه پرداختی به پیمانكاران به حدود سه میلیارد ریال تقلیل یافته است.

مهندس عبدالمجید دقایقی افزود: براساس توافق با پیمانكاران، پرداختی پیمانكار پس از انجام سیه تا پنج عملیات به وسیله دستگاه، پرداخت می شود كه با توجه به امكان ارایه 15مورد سیمانزنی یا اسید زنی در ماه، هر دستگاه به طور میانگین افزون بر یك هزار و600 میلیارد ریال درآمد زایی دارد و در مدت كوتاه هزینه های صرف شده در این زمینه مستهلك خواهد شد.

وی اظهار كرد: تا پیش از این، تعمیرات این تجهیزات در كارگاه های شركت انجام می شد كه بخش عمده ای از وقت متخصصان شركت كه در بخش های عملیاتی باید به كار گرفته می شد را به خود اختصاص می داد.

دقایقی گفت: در یك دوره نیز كار به پیمانكاران داخلی سپرده شد كه تحویل آن با تاخیر انجام می شد و گاهی مدت زمان آن از یك سال فراتر می رفت و با برنامه ریزی برای ارایه كار مشترك میان شركت و پیمانكاران بخش خصوصی روندكار به نحوی است كه بازسازی كامل چهار دستگاه پمپ تراكت در مدت كمتر از یك سال با موفقیت انجام شد و با توجه به تجارب به دست آمده از این پس زمان بازسازی هر دستگاه به سه ماه كاهش خواهد یافت.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خدمات فنی شركت ملی حفاری ایران افزود: در حوزه خدمات فنی شركت نزدیك به 300 تجهیز مختلف فعالیت دارد و از جمله آنها بیش از 80 دستگاه پمپ تراكت است كه تعمیرات اساسی آنها به صورت دوره ای یا برحسب نیاز صورت می گیرد. /س
برچسب ها: بازسازی ، دستگاه ، پمپاژ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.