سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم بحرین علیرغم اعلام ممنوعیت

مردم مناطق مختلف بحرین با به چالش کشیدن تصمیم وزیر کشور برای ممنوع کردن تظاهرات و اعتراضات، به خیابان ها آمدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، باقر درویش مسئول امور رسانه ای مجمع حقوق بشر بحرین اعلام کرد دوازده سازمان حقوق بشری بین المللی از گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستند برای بررسی واقعیت اوضاع در بحرین و اطلاع یافتن از موارد نقض حقوق بشر فورا به این کشور سفر کند.

در همین حال ائتلاف انقلاب چهاردهم فوریه بحرین از ملت بحرین خواست در تظاهرات برای اعلام همبستگی با حسن المشیمع از رهبران مخالفان بحرینی شرکت کنند و خواستار آزادی وی شوند.

رانیا احمد گزارشگر این شبکه در گزارشی که با تصاویری از تظاهرات مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور همراه بود افزود: مردم برای تاکید بر خواسته های خود اعم از آزادی و حق تظاهرات مسالمت آمیز و نیز درخواست آزادی رهبران مخالفان و زندانیان اندیشه به تظاهرات خود ادامه می دهند.

شماری از بحرینی ها در تظاهرات گسترده خود در مناطق مختلف از جمله المالکیه، القریه، المقشع، البلاد القدیم، السند و السماهیج شعار «المشیمع خط قرمز است» سردادند و حمایت خود را از حسن المشیمع اعلام کردند.

در مقابل عناصر رژیم بحرین با استفاده از گلوله و گازهای سمی اقدام به سرکوب تظاهرات مردم کردند. نیروهای رژیم در حمله به یک مراسم دینی مذهبی در سماهیج نیز از همین سلاح ها استفاده کردند که به آسیب دیدن شماری از شرکت کنندگان در مراسم منجر شد.

در ادامه گزارش با اشاره به درخواست دوازده سازمان مدافع حقوق بشر از گزارشگر ویژه سازمان ملل برای سفر به بحرین آمده است: این درخواست در حالی مطرح می شود که واکنش ها به تصمیم وزیر کشور بحرین برای منع برگزاری تظاهرات و اعتراضات ادامه دارد. بر همین اساس آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی در خطبه های نماز جمعه ضمن انتقاد از این تصمیم از مقامات خواست اصلاحات را برای برقراری ثبات در کشور اجرا کنند. وی افزود کشور دیگر تاب تحمل تنش بیشتر را ندارد.

در ادامه گزارش آمده است: ساکنان مناطق مختلف بحرین برای تاکید بر حق تظاهرات مسالمت آمیز و به منظور به چالش کشیدن تصمیم به منع تظاهرات، در مناطق مختلف تظاهرات کردند.
برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، حقوق ، بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.