سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

در توسعه کتابخانه‌های فرهنگی در کنار کتابخانه‌های علمی كوشا باشيم

باید در توسعه کتابخانه‌های فرهنگی در کنار کتابخانه‌های علمی كوشا باشيم زيرا برای توسعه مباحثی چون اخلاق پزشکی، نیازمند نگاهی عام‌تر به مباحث علمی هستیم.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛دکتر باقر لاریجانی در مراسم افتتاحیه کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که این کتابخانه یکی از پروژه های مهم دانشگاه است، اظهار داشت: امروزه کتابخوانی در حوزه پزشکی تغییر کرده و مجبور هستیم به اطلاعات روز دسترسی کامل داشته باشیم تا از دانش روز دنیا عقب نمانیم.

وی با اشاره به این که 70 درصد دانشجویان حوزه آموزشی را دانشجویان علوم پزشکی تشکیل می دهند، افزود: در حال حاضر به 6 هزار مجله به صورت آنلاین دسترسی داریم و 70 کتابخانه نیز به صوت آنلاین با ما لینک هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در شرایطی که 16 هزار دانشجو با یکدیگر رقابت می کنند تا تنها 2 هزار نفر در رشته های تخصصی وارد شوند این دانشجویان احتیاج به فضای آموزشی و تخصصی مناسب دارند که توانستیم با تأسیس این کتابخانه این شرایط را برای دانشجویان فراهم کنیم.

دکتر لاریجانی بابیان این که در حال حاضر 52 مجله علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران به چاپ می رسد، ابراز داشت: 5/1 میلیون نشریه، 18 هزار پایان‌نامه، حدود 60 هزار جلد کتاب پزشکی و حدود 4000 کتاب فرهنگی در این مجموعه فراهم شده است.

گفتنی است: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسئولان کشوری و مدیران وزارت بهداشت صبح امروز افتتاح شد./ع2

برچسب ها: پزشکی ، کتابخانه ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.