سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت قدرتمند نسل سوم سانتافه

تنها در سه سه نسل سانتافه از کارخانه هیوندای توانست از یک ماشین معمولی و خنگ! به یک شاسی بلند شیک و خوش قیافه مبدل شود.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران: تنها در سه سه نسل سانتافه از کارخانه هیوندای توانست از یک ماشین معمولی و خنگ! به یک شاسی بلند شیک و خوش قیافه مبدل شود. سانتافه 2013 نه تنها بسیار زیباتر از قبل است، بلکه یک موتور قوی تر بر آن سوار شده که به آخرین استانداردهای دنیا نزدیک تر است. کم تر بنزین مصرف می کند، قدرت بیشتری دارد، شتاب و سرعتش بالاتر است و حتی آلودگی کمتری هم تولید می کند. هیوندای خواب های خوشی برای این ماشین دیده است و با این محصول جدید که قرار است به همه دنیا صادر شود انگار می خواهد پول کلانی به جیب بزند. بیایید نگاهی به سانتافه 2013 بیاندازیم و نقاط قوت و ضعف آن را با هم بررسی کنیم.

یک روح در دو بدن

هیوندای دو خط تولید برای سانتافه 2013 دست و پا کرده است؛ یکی خط تولید سانتافه اسپرت که چند ماه پیش اطلاعاتش را منتشر کردند و فاصله بین دو محورش کم تر است و دیگری سانتافه ای که قرار است به عنوان مدل پایه جای وراکروز را بگیرد. سانتافه اسپرت که اسم جدیدی به آن داده اند ابعادی معادل سانتافه قدیمی دارد. هر دو این دو مدل ها موتور جدیدی دارند و جایگزین موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری مدل پارسال شده اند. موتور جدید سانتافه اسپرت یک 2 لیتری توربوشارژ است که محصول کارخانه هیوندایی است و می تواند 264 اسب بخار قدرت تولید کند، ولی اگر موتور 6 سیلندر دوست دارید باید به دنبال سانتافه ای باشید که بعد از مدل اسپرت بیرون آمد؛ یعنی مدل پایه. البته سانتافه اسپرت هم در واقع دو نوع دارد که یکی قوی تر است و حجم موتورش 2.4 است. در سانتافه اسپرت 2 لیتری قدرت موتور به همه چرخ ها وارد می شود در حالی که اسپرت 2.4 لیتری دیفرانسیل جلو است.

سانتافه هنوز ضعف دارد؟

یکی از ایرادهایی که کارشناسان خبره به سانتافه های جدید گرفته اند این است که در شتاب بسیار بالا سیستم فنربندی اش به قدر کافی نمی تواند ماشین را تعلیق کند و شما ناهمواری های جاده را حس می کنید. از دیگر نکاتی که به عنوان نقطه ضعف این ماشین ها روی آن دست گذاشته شده است مناسب نبودن مرزبندی جعبه دنده اش است. به عبارت دیگر می شود گفت که با توجه به قدرت موتور دنده ها برای دور موتورهای مناسبی طراحی نشده اند. برخی از کسانی که این ماشین را تست کرده اند می گویند این ضعف ماشین در سربالایی ها و جاده های پر پیچ و خم خودش را نشان می دهد و سانتافه را از این لحاظ یک پله عقب تر از ماشین های تراز اول دنیا نگه می دارد.

با پرستیژ است یا جوان پسند؟

همه انواع سانتافه های 2013 نسبت به مدل های قدیمیشان بنزین را بهینه مصرف می کنند، یعنی راندمان بالاتری دارند. مدل های اسپرت از مدل پایه گران ترند که البته برای خیلی ها شاید ارزشش را نداشته باشد که بیشتر پول بدهند ولی اگر قرار باشد از بین دو مدل اسپرت یکی را انتخاب کنید شاید مدلی که موتور 2.4 لیتری دارد به نسبت قیمتش انتخاب معقول تری باشد. اگر موتورها را نادیده بگیریم سانتافه های اسپرت تفاوت چشمگیری با هم ندارند. ولی همه مدل های سانتافه 2013 نسبت به مدل های قدیمی تر چه از لحاظ طراحی داخلی و چه از لحاظ طراحی خارجی جذاب تر و دوست داشتنی تر هستند. خطوطی که در طراحی بدنه سانتافه جدید دیده می شود آن را هرچه سنگین تر و بالغ تر نشان می دهد. می شود گفت که این طراحی سانتافه را به ماشینی با شخصیت تر از آن چه بود تبدیل کرده است و این در حالی است که از جذابیت های جوانان پسند ماشین اصلا کاسته نشده است. ضمنا در سانتافه های جدید امکاناتی وجود دارد که باید در ماشین های تجملاتی انتظار دیدن آن ها را داشته باشید. ضمنا کنترل و مدیریت آپشن های مختلفی که ماشین دارد بسیار ساده تر از قبل شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد سانتافه که در این مدل هم حفظ شده است فضای زیاد داخل اتاق آن است. در مقایسه با ابعادش و همینطور نسبت به شاسی بلندهای هم نوع خودش خیلی بیشتر از آن چه ممکن است انتظارش را بکشید جا دارد. اگر صندلی های عقبش را بخوابانید واقعا حس یک اتاق را به شما می دهد. اگر کلا به چنین ماشین هایی علاقه دارید و در نگاه اول هم چهره اش را دوست داشتید مطمئن باشید می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

برچسب ها: سانتافه ، بازار ، نسل جدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.