سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازيگر "مالك اشتر" ميهمان ويژه برنامه "هفت":

به‌دست آورندگان پول زياد در سينما اين پول را براي ارتقاي اين عرصه صرف كنند

به دست آورندگان پول هاي زياد در سينما با صرف اين پول براي اين عرصه به طور حتم سينما را از بحران خارج مي كنند.

به گزارش خبرنگار سينما باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته در برنامه ي "هفت" در بخش ميهمان داريوش ارجمند بازيگر سينما، تلوزيون و تئاتر، گفت: به دليل صرف همه ي توانم در راه هنر و بازيگري به خودم بدهكار نيستم و بازخورد و نتيجه ي آن را در ميان مردم مي بينم مدت ها پس از اتمام سريال امام علي (ع) هر كس با ديدن من به ياد امام علي (ع) مي افتد و اين موضوع بعد از گذشت 20 سال از آن اثر مسئوليت بسيار بزرگ و سختي را براي من ايجاد كرده است.
وي افزود: برخي از دوستان بعد از بازي در "آدم برفي" و "حاجي نقدي" به من گفتند كه تازه دليل خوب بازي كردنت را در مالك اشتر فهميديم.
وي ادامه داد: 24 سال در ايران و خارج از كشور درس خواندم ولي بازي نقش مالك اشتر به دليل همزماني اين اثر با جنگ و همچنين هم نامي بسياري از مكان‌ها همانند مدارس، گروه هاي هنري،‌گردان ها .... و علاوه بر آن شناخت و ذهنيت بزرگ راجع به اين شخصيت مرا وحشت زده ساخت.
بازيگر نقش مالك اشتر در سريال امام علي(ع)، عنوان كرد: با خواندن قرآن كريم و مدد از امام رضا(ع) سعي كردم اين نقش را به دور از باورهاي مردم ايفا نكنم .
ارجمند تصريح كرد: هنرمند هيچ‌گاه بدون مسلح و مزين بودن به بارقه هاي الطاف الهي موفق نيست زيرا ما در ادامه آفريدگاري خدا در هنر قدم مي زنيم و كار انسان به عنوان خليفه الله بازآفريني و همچنين هنرمند به دليل جا افتادن خاطره و حافظه بهشت در ذهنش بيش از ديگران پديده اي ديگر است.
وي اظهار داشت: بازي در هر نقشي بيش از به وجد آوردن ديگران به من لذت مي بخشد؛ در صورت ايفاي نقشي بدون رضايت دروني‌‌ام، هيچ بيننده اي نيز از آن   لذت نمي برد و هنرمندان اين  عرصه بايد به چراي حضور وآمدنشان در اين حيطه پاسخ دهند زيرا تنها در صورت پاسخ دادن به اين پرسش؛ بهتر نقششان را بازي مي‌كنند.
ارجمند در ادامه افزود: بازيگران بايد در مقابل دوربين ابتدا به خود پاسخ دهند و هر بازيگري بايد با شناخت خود در وجودش جوهره ي دنبال كردن هنر را بيابد در واقع داشتن شهرت و گفتن من بهترينم كاري را از پيش نمي برد محبوبيت به مراتب مهمتر از شهرت است.
بازيگر نقش مالك اشتر در سريال امام علي(ع)، بيان داشت: هنر زماني ناب و جاودانه؛ زماني ديگر براي ارتزاق و سرگرمي و جلوتر كه مي رود طنز به مضحكه و كمدي به لودگي و درام و تراژدي به آه و ناله بيش از حد تبديل مي شود. راز جاودانگي هنر به حضور نامداراني همچون حافظ، بتهوون و .... در جريان زندگي وابسته است و جريان زندگي من و جهان هستي پر از ايده و موسيقي و شعر اين بزرگ مردان است.
بازيگر نقش مالك اشتر عنوان كرد: البته با وجود بازيگران جوان خوب؛ هنوز بسياري جوانان هنرمند سبك ندارند و با عكس روي جلد مجلات، ظواهر و پارتي و ... نمي توان از دروازه ي تاريخ براي جاودانه شدن عبور كرد براي داشتن بهترين ها بايد بهترين باشيد مردم همه مسائل را با دقت تحليل و تعقيب مي كنند.
وي افزود: هنگامي كه اولين جايزه را براي فيلم خود گرفتم، "ناصر تقوايي" به من گفت" شهرت به جاي قوي تر ساختن انسان آن را ضعيف تر مي كند."؛ بنابراين من تمام تلاشم را براي به كنترل درآوردن شهرتم در اين عرصه انجام دادم.
ارجمند اظهار داشت: به دليل تحصيل در زمينه ي تشخيص بازي در فرانسه، در مورد همه ي بازيگران حال حاضر  توانايي نقد را دارم اما به خاطر تنگ بودن سفره ي سينما و به دنبال آن با آرنج به يكديگر زدن براي كنار راندن افراد از اين عرصه؛ حرفي نمي زنم.
ارجمند تصريح كرد: كم بودن توليدات سينمايي ايران موجب رقم زدن اين اتفاقات شده در صورتي كه در سينماي غرب به دليل وسعت؛ به هر چهره اي براي بازي نياز است و برخلاف سينماي ايران ديگر افراد براي حضور در كار نيازي به برداشتن ابرو و عمل كردن بيني ندارند.
وي عنوان كرد: من همواره نماينده ي فرهنگم يعني از حافظ استعانت گرفته ام؛ در كجاي دنيا و در كدام سينما به غير از سينماي ايران زيبايي جايگاهي دارد و اين اهميت دادن به زيبايي هاي بصري به مرور زمان بر روي مردم اثر مي گذارد و ما بايد با بصيرت و پرداخت به امور معنوي با دقت همه مسائل را ببينيم.
ارجمند اظهار داشت: اميدوارم سينماي ايران روزي از بحران خارج شود و به دست آورندگان پول زياد در سينما، معنويت را نيز به همين اندازه به سينما بدهند و اين پول را براي سينماي ايران خرج كنند.
بازيگر نقش مالك اشتر عنوان كرد: زندگي به دليل بزرگ بودن همه چيز حتي مرگ را هم در دل خود جا مي دهد و در واقع مرگ رسيدن به يك زندگي برتر است به همين خاطر هنر در اين دنيا به مناعت طبع و گذشت نياز و زياده طلبي هنرمند را نابود مي كند.
وي در خصوص سريال "يك تكه زمين" تصريح كرد: همه بازيگران و دست اندركاران اين مجموعه شبانه روز به عشق محرم براي ساخت اين سريال تلاش مي كنند اما عنواني به نام سريال مناسبتي نبايد وجود داشته باشد زيرا بايد در مورد محرم براي يادآوري به مردم در ماه هاي ديگر سال به ساخت اثر بپردازيم و همچنين كارهاي اين چنيني را 5 يا 6 ماه جلوتر و با تمركز بيشتري شروع كنيم./ص
برچسب ها: داریوش ، ارجمند ، مالک ، هفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.