سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف مقبره ملکه دوران فراعنه مصر در نزديکي قاهره

وزارت باستان شناسی مصر امروز جمعه از کشف مقبره یکی از ملکه های دوره پنجم فراعنه در منطقه ابوصیر در بیست و پنج کیلومتری جنوب قاهره خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد ابراهیم وزیر باستان شناسی مصر گفت باستان شناسان موسسه مصرشناسی دانشگاه ادبیات شارل در پراگ پایتخت جمهوری چک مقبره ملکه شرت نبتی Chert Nebti را در ابوصیر کشف کردند، در این مقبره چهار ستون آهکی دیده می شود که روی آنها با خط هیروگلیف نام و عنوان این ملکه مصری حک شده است. این ملکه به دوران سلسله پنجم فراعنه که دو هزار و پانصد سال پیش از میلاد مسیح بر مصر فرمانروایی می کردند، تعلق دارد.



وی خاطر نشان کرد باستان شناسان در همین مقبره، راهرویی کشف کردند که به مکان دفن چهار تن دیگر منتهی می شود. دو تن از این افراد، مقامات بلندپایه متعلق به دوره زمامداری فرعون ایسسی Isesi در دوره سلسله پنجم فراعنه بوده اند. هنوز اطلاعی در مورد هویت دو فرد مدفون شده دیگر در این مقبره در دست نیست.

دوران سلسله پنجم فراعنه حدود 149 سال یعنی بین سال های2345 تا 2498 قبل از میلاد به طول انجامید و نه فرعون در این مدت بر مصر حکومت کردند که ایسسی یکی از مشهورترین آنهاست.
برچسب ها: فراعنه ، مصر ، باستان ، قاهره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.