سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش مردمی از خیابان لقمان حکیم؛

خیابانی که فضای سبز ندارد

تأمین سرانه های فضای سبز شهر تهران یکی از اولویت های مهم مدیران شهری است؛ فضای سبزی که وجودش در بافت مسکونی منطقه هفده آن هم با تراکم جمعیتی بالا بیشتر احساس می شود و همت بلند مسئولان شهری را می طلبد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وجود فضای سبز در مناطق مسکونی علاوه بر زیبایی محله ها باعث ارتقای سلامت شهری شهروندان و نشاط و شادی ساکنان محله هم می شود خیابان لقمان حکیم یکی از خیابان هایی است که ساکنانش از نداشتن فضای سبز در محله خود گلایه های زیادی دارند و سالهاست چشم به انتظار ساخت یک بوستان هر چند کوچک در محدوده محل زندگی خود هستند.

محمود صابری 52 ساله یکی از شهروندان خیابان لقمان حکیم محله امامزاده حسن(ع) است. او مهمترین مشکل این خیابان ها را نبود سرانه فضای سبز دانست و گفت: اکنون و در کنار مشکلات ریز و درشت دیگر، بزرگترین مشکل ما نداشتن فضای سبز و بوستان است.

وی افزود: در منطقه ما شاید بوستان های زیادی وجود داشته باشد اما فاصله زیادی از خیابان لقمان حکیم دارند و شهروندان این محل به راحتی نمی توانند به این بوستان ها رفت و آمد کنند.

این شهروند منطقه 17 اظهار داشت: ما حتی یک بوستان کوچک هم نداریم که برای استراحت چند لحظه ای به آن جا برویم و از هوای درختان استفاده کنیم امیدواریم مسئولان شهرداری برای ساخت یک بوستان در این خیابان پر تردد فکری کنند تا ما هم از فضای سبز مناسب بهره مند شویم.

** جای پارک نداریم

خیابان لقمان حکیم با عرض کم حدود 10 الی 12 متر پیاده روهای کوچک و کوچه های باریک و جمعیت زیادی که دارد به خاطر نزدیک بودن به بازار امام زاده حسن(ع) روزانه شاهد تردد بسیاری از شهروندان است.

مریم مجتهدی یکی دیگر از شهروندان این خیابان با گلایه از نبود پارکینگ در خیابان لقمان حکیم گفت: مراجعه کنندگان به محله امامزاده حسن(ع) و خیابان لقمان حکیم وسایل نقلیه خود را در عرض این خیابان پارک می کنند و همین موضوع گاهی اوقات باعث دعوای شهروندان سر پارک خودرو می شود.

وی یکی از ویژگی های این خیابان را شلوغی آن دانست و افزود: با توجه به افزایش ساختمان های تجاری در این محدوده، اهالی نیازمند ساخت پارکینگ های عمومی در این محله هستند که امیدواریم شهرداری منطقه تدابیری را برای کاهش پارک خودرو در این خیابان و ساخت پارکینگ بیاندیشد.

**رسیدگی بیشتر به نظافت معابر

در ادامه محسن رنجبر 21 ساله و یکی دیگر از ساکنان خیابان لقمان حکیم است. وی هم که به گفته خودش 16 سال است در این خیابان زندگی می کند در باره مشکلات این خیابان این طور گفت: یکی از مشکلات اهالی این محل نبود نظافت کافی معابر است حتی مخازن زباله ای که در سر کوچه های خیابانی وجود دارد، جوابگوی میزان زباله های تولید شده اهالی نیست. به همین دلیل برخی از شهروندان به ناچار زباله هایشان را بیرون از این مخزن قرار می دهند که همین موضوع باعث جمع شدن جانوران موذی و ایجاد بوی نامطبوع در خیابان شده و چهره محله را زشت می کنند.

وی افزود: هر وقت با سامانه مدیریت شهری 137 تماس می گیریم بعد از گذشت چند روز می آیند مشکل را برطرف می کنند اما باز این مشکل در خیابان وجود دارد، ساکنان این خیابان از شهرداری درخواست رسیدگی بیشتری به این مشکل را دارند./ز

گزارشی از رقیه بقایی

برچسب ها: فضای سبز ، سرانه ، بوستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.