سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور 136 حکم قضایی به نفع موقوفات خراسان جنوبی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از صدور 136 حکم به نفع موقوفات استان در محاکم قضایی از سال 90 تاکنون خبر داد.

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: وقف قبل از اسلام بوده است و اسلام آن را تاکید کرده است بنابراین وقف یکی از سنت های پیامبر (ص) است که امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و ائمه اطهار (ع) وقف انجام می دادند و در زمان غیبت ، علمای بزرگ و مبارز هم وقف داشته اند.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات دستگاه طاغوت بنا بر اظهارات امام خمینی (ره) این بود که پشتوانه اقتصادی دین و حوزه های علمیه را از بین ببرند بنابراین در زمان رضا خان وقف را از علما گرفتند و اصلاحات ارضي انجام دادند و اموال وقف که سند رسمی داشت را به عنوان ملک شخصی فروختند.

حجت الاسلام گرایلی تصریح کرد: براساس استناد مقام معظم رهبری جایز نیست کسی بدون اذن متولی شرعی محل موقوفه را تصرف کند و اگر این کار را بکند ضامن اجرت المثل آن است و در این خصوص فرقی میان اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات دولتی و شخصی نیست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان به ضرورت احیای فرهنگ وقف در جامعه و همکاری همه جانبه تمام دستگاهها اشاره کرد و افزود: همگان باید برای احیای وقف و موقوفات کمک کنند تا این چشمه جاری بجوشد و همگان از منفعت آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به صدور 136 رای به نفع موقوفات در محاکم قضایی یادآور شد: 39 فقره پرونده قضایی وقف در محاکم در حال رسیدگی است و 51 پرونده های قضایی هم مربوط به سال های گذشته مختوم شده است./ز
برچسب ها: موقوفات ، قضایی ، اسلام ، گرایلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.