سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از اخراج در دیدار مقابل فولاد ماهان؛

کوهیان: جای مربی حریف بودم، از این برد لذت نمی بردم

سرمربی تیم بسکتبال همیاری زنجان که در ده ثانیه خطای تکنیکال و دیسکالیفه (اخراج از بازی بسکتبال) دریافت کرد با اشاره به نحوه برد حریف تاکید کرد: اگر جای مربی تیم حریف بودم از این پیروزی لذت نمی بردم.

فرزاد کوهیان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در مورد جریانات بازی با فولاد ماهان اصفهان و اخراج از زمین توضیح داد: در زمانی کمتر از 20 ثانیه داور مسابقه هم خطای تکنیکال را اعلام و هم دیسکالیفه ام کرد.

چنینن واقعه ای را در چند سال گذشته ندیده بودم و نمی دانم چرا هر دو خطا را پشت هم اعلام کردند؟

**با تمام مربیان به این شکل برخورد می کنند؟

وی با ناراحتی از شرایط پیش آمده سوالی را مطرح کرد: آیا واقعا با تمام مربیان لیگ به همین گونه رفتار خواهد شد؟ اگر این رفتار به صورت یکسان انجام شود که از آن استقبال می کنیم. مطمئنم با این نحوه تصمیم گیری در لیگ قبل نیمی از تیمها بدون مربی می ماندند.

کوهیان ادامه داد: اتفاقاتی که در جریان بازی با ماهان افتاد حق تیم ما نبود. خطای فنی برای کرم، خطای عمد از آرن و چندین مورد دیگر که به نظرم در مجموع این امکان وجود داشت که بازی بهتر اداره شده و مدیریت شرایط به گونه ای باشد که بینندگان تلویزیونی، تماشاگران داخل سالن و شنوندگان رادیویی هم شاهد بازی زیبایی باشند اما متاسفانه بازی خوب مدیریت نشد.

سرمربی همیاری زنجان اشاره کرد: خودم هم از اتفاقات این دیدار متعجبم. مطمئنم برای اولین بار چنین شرایطی پیش می آید. به هر حال تصمیم داور و باخت تیم هم ایرادی ندارد و تلاش می کنیم به سرعت آن را جبران کنیم اما به شرطی که این شرایط برای همه یکسان باشد. اگر این اتفاقات نیفتد و چندگانگی در برخوردها وجود داشته باشد، این جای سوال خواهد داشت. اتفاقا در سال گذشته هم تناقضات داوری به چشم می آمد.

**از هفت خطا،شش مورد به ضرر همیاری بود

وی اضافه کرد: خواسته ما تنها یک نواخت سوت زدن در لیگ است و این یکنواخت نبودن ما را هم دچار مشکل کرده است. در دیدار با ماهان به عنوان اولین بازی لیگ پنج خطای فنی و دو خطای عمدی را شاهد بودیم که از این هفت مورد شش خطا به ضرر تیم ما و یک خطا به ضرر ماهان بود و این یعنی شش مالکیت و 12 پرتاب بیشتر.

کوهیان گفت: داور برای تصمیم گیری در مورد من عجله کرد و این ایرادی ندارد به شرطی که برای دیگران هم همین کارانجام شود. حرفهای من هم به عنوان اعتراض برداشت نشود بلکه تمام اینها انتقاد و سوال است.

**داور با این همه تفاوت سنی به من چشم غره می رفت

سرمربی همیاری تاکید کرد: بعد از خطای تکنیکال اول، هیچ کار خاصی نکردم و داور برای اخراجم عجله کرد. ضمن اینکه عجیب است با وجود سن بالاتر و سابقه ورزشی بیشتر، داور در جریان بازی بارها به من چشم غره می رفت و با چشمهایش تهدیدم می کرد کاری که حتی یک بار پدرم هم در مقابلم انجام نداده است. این چه نوع ارتباط برقرار کردنی است؟ می توان به مربی تذکر و خطای فنی داد.

**ریتم بازی را به هم زدند

کوهیان اعتقاد دارد: اگر جای سرمربی حریف بودم چنین پیروزی ای برایم لذتبخش نبود. به نظرم ریتم بازی ما با اتفاقات کوارتر پایانی به هم خورد. مربی جایگزین تیم و همکاران دیگر با وجود شرایط سخت و فشار زیاد خیلی خوب بازی را اداره و مدیریت کردند و در نهایت هم با اختلاف سه امتیاز بازی را باختیم.

وی اشاره کرد: به نظرم لیگ را بسیار بد شروع کردند و این نوع تهاجمی بودن درست نبود. برای من عجیب است که چطور نیمکت ماهان هم 40 دقیقه اصلا از جای خود تکان نمی خوردند؟ هنوز هم اعتراضات سال قبل این نفرات را فراموش نکرده ام./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.