سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسان بهاي نفت در آسيا

بهاي نفت روز جمعه پيش از انتشار آمار رسمي وضعيت کار در آمريکا، در بازار آسيا نوسان داشت.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،در معاملات الکترونيک صبحگاهي، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه دسامبر با شانزده سنت کاهش، هشتاد و شش دلار و نود و سه سنت معامله شد اما بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در مدت مشابه سه سنت افزايش يافت و به صد و هشت دلار و بيست سنت رسيد.
تحليلگران پيش بيني کردند آمار رسمي مربوط به بازار کار که دولت آمريکا قرار است جمعه ساعت هشت و نيم به وقت واشنگتن (دوازده و نيم به وقت گرينويچ) منتشر کند، افزايش بيکاري را در ماه اکتبر در اين کشور نشان دهد.
در پي عبور ابرطوفان سندي که دوشنبه شرق آمريکا را درنورديد و خسارت هاي آن پنجاه ميليارد دلار برآورد مي شود، انتشار رشته شاخص هاي مثبت براي اقتصاد آمريکا بازارها را دلگرم کرد.
آمار ماه اکتبر نشان مي دهد روحيه خانوارها بازهم بهبود يافته و فعاليت صنايع کارخانه اي تسريع شده است همچنين روند رو به افزايش هزينه هاي ساخت و ساز تاييد شد.
بهاي نفت پيش از اين تحت تأثير کاهش غيرمنتظره ذخاير نفت خام آمريکا در هفته گذشته، افزايش يافته بود.
در چين نيز که بزرگترين مصرف کننده انرژي در جهان است، توليد کارخانه اي ماه اکتبر پس از دو ماه کاهش، افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، تحليلگران آي جي مارکتس اعلام کردند: «ماه نوامبر با انتشار آمار اقتصادي مثبت در مورد دو اقتصاد اول جهان آغاز شد که اين امر از بازارهاي آنها حمايت کرد».
پنجشنبه، در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت وست تگزاس اينترمدييت،‌ با هشتاد و پنج سنت افزايش، هشتاد و هفت دلار و نه سنت خريد و فروش شد.
در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال با پنجاه و سه سنت کاهش، صد و هشت دلار و هفده سنت معامله شد.

برچسب ها: نفت ، قیمت ، نوسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.