سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین با جنگنده «جی 31» شگفتی آفرید +عکس

مقامات نظامی آمریكا در گذشته اعلام كرده بودند كه نظامیان چینی پس از سرنگون شدن جنگنده فوق پیشرفته شبح اف 117آمریكایی در صربستان در سال 1999 میلادی هنگام ماموریت نیروهای ناتو ، مبالغ زیادی برای خرید بقایا و لاشه این هواپیمای آمریكایی معروف به شاهین شب پرداخت كرده بودند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، چین می داند یکی از ابزارهای مهم قدرتنمایی نظامی در دنیا، ساخت جنگنده های مدرن است و به همین خاطر طی سالهای گذشته، برنامه ریزی و صرف منابع مالی زیادی برای انجام این کار داشته است.

رسانه های چین اوایل سال گذشته شمسی اعلام كردند كه جنگنده رادارگریز و نسل پنجم این کشور با نام جی 20 با موفقیت آزمایش شده است اما رسانه ها و کارشناسان غربی این موضوع را در حد یک آزمایش ساده ارزیابی کرده و گفته بودند عملیاتی شدن این جنگنده 10 سال طول می کشد.

از سوی دیگر آمریكا از مدت ها پیش چین را به سرقت فناوری هواپیماهای شبح خود و استفاده از آن برای ساخت هواپیمای شبح چینی متهم كرده است. مقامات نظامی آمریكا در گذشته اعلام كرده بودند كه نظامیان چینی پس از سرنگون شدن جنگنده فوق پیشرفته شبح اف 117آمریكایی در صربستان در سال 1999 میلادی هنگام ماموریت نیروهای ناتو ، مبالغ مالی زیادی به كشاورزان صرب برای خرید بقایا و لاشه این هواپیمای آمریكایی معروف به شاهین شب پرداخت كرده بودند.



اما رسانه هاي چين طی روزهای اخیر گزارش داده اند که دومين هواپيماي جنگنده رادارگريز اين كشور نیز پرواز آزمايشي خود را انجام داده است.اين تازه ترين گام رو به جلوي چين در چارچوب تلاش هاي اين كشور براي پيشرفته كردن ارتش خود است.

«جي- 31» كه دومين هواپيماي رادارگريز چين است كه در كمتر از دو سال گذشته رونمايي مي شود، صبح چهارشنبه به مدت 11 دقيقه پرواز كرد. به اعتقاد کارشناسان، انتظار مي رود ناوهاي هواپيمابر چيني با قابليت حمل هواپيمايي همچون جی 31 به ناوگان نيروي دريايي اين كشور افزوده شوند.

چين اعلام كرده است بودجه دفاعي اين كشور در سال 2012 از مرز 100 ميليارد دلار فراتر خواهد رفت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.