سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ارتباط دو سويه صنعت و دانشگاه در كنگره برق نمايان مي‌شود

دبير كميته اجرايي نخستين كنگره ملي برق كامپيوتر و فناوري اطلاعات گفت: ارتباط دو سويه صنعت و دانشگاه در كنگره ملي مهندسي برق، كامپيوتر و فناوري اطلاعات نمايان مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي نخستين كنگره ملي مهندسي برق، كامپيوتر و فناوري اطلاعات، فرهاد بشارتي اظهار كرد: ‌يكي از مزيت‌هايي كه كنگره مهندسي برق وكامپيوتر را از ديگر كنگره‌ها جدا ساخته است ايجاد ارتباط 2سويه بين صنعت و دانشگاه و 3حوزه ديگر اين كنگره است كه تاثيرگذاري بسزايي در امر تحكيم حلقه گمشده صنعت و دانشگاه دارد.

وي ادامه داد: مشاركت اكثر دانشجويان از سراسر كشور و ارائه مقالات علمي و پژوهشي آنان مي‌تواند در امر تحكيم رابطه صنعت و دانشگاه نقش بسزايي را ايفا نمايد.

بشارتي با تاكيد بر سطح علمي بسيار مطلوب مقالات در كنگره ملي مهندسي برق كامپيوتر و فناوري اطلاعات، افزود: بالغ بر يك هزار و 800 مقاله به دبيرخانه ارسال شده كه پس از بررسي‌هاي كميته علمي كنگره حدود 28درصد از مقالات براي ارائه در كنگره آماده شده و از اين تعداد نيز 18درصد از مقالات در سطح تخصصي و 10درصد ديگر در سطح صنعتي است.

دبير كميته اجرايي كنگره مهندسي برق كامپيوتر و فناوري اطلاعات خاطرنشان كرد: ارائه مقالات صنعتي در كنگره كاربردهاي صنعتي و علمي فراواني دارد و مي‌تواند در راستاي شعار رهبر معظم انقلاب كه توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه‌ ايراني است تاثيرگذاري قابل قبولي را در پي داشته باشد.

وي با تاكيد بر حمايت ويژه شهرداري مشهد از كنگره مهندسي برق عنوان كرد: اكثر دستگاه‌هاي اجرايي خراسان‌رضوي از كنگره ملي مهندسي برق كامپيوتر و فناوري اطلاعات حمايت گسترده‌اي كرده‌اند كه نشان از اهميت اين كنگره در تحقق توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه‌ ايراني است.

بشارتي با تاكيد بر برگزاري نمايشگاه در حاشيه كنگره ملي مهندسي برق، تصريح كرد: نمايشگاهي در راستاي فناوري‌هاي نوين صنعت برق كامپيوتر و فناوري اطلاعات در حاشيه كنگره برگزار مي‌شود كه تاثيرگذاري مطلوبي در راستاي تحكيم رابطه صنعت و دانشگاه خواهد داشت.

دبير كميته اجرايي كنگره مهندسي برق كامپيوتر و فناوري اطلاعات با اشاره به كارگاه سيستم مديريت يك‌پارچه سازي شهر توسط شهرداري مشهد، عنوان كرد: ارائه 8 كارگاه آموزشي از سوي دستگاه‌هاي اجرايي استان مي‌تواند به سطح علمي‌ و پژوهشي كنگره كمك شاياني كند و در راستاي ارتقاء دانش علمي دانشجويان و اساتيد موثر واقع شود.

وي در ارتباط با كميته‌هاي علمي و اجرايي كنگره و برخورداري از اساتيد مجرب از سراسر كشور، افزود: اعضاي كميته علمي كنگره از يكصد استاد و پروفسور در سراسر كشور و دانشگاه‌هاي معتبر تشكيل شده و تمامي مقالات در 3نوبت ارزيابي شده و سطح علمي آنها مورد بررسي قرار گرفته است.

بشارتي با تاكيد بر دريافت مجوز از معاونت علمي فناوري رياست جمهوري اظهار كرد: اين معاونت تنها به كنگره‌هايي كه از سطح علمي استاندارد و مطلوبي برخوردار باشد مجوز مي دهد كه البته كنگره مهندسي برق داراي اين اعتبار است.

وي عنوان كرد: چهار سخنران كليدي در كنگره مهندسي برق سخنراني مي‌كنند كه شامل پروفسور ميررفيعي مشاور وزير ارتباطات،‌پروفسور صالحي از دانشگاه صنعتي شريف،‌پروفسور منهاج از دانشگاه اميركبير و پروفسور توتونچي از دانشگاه فردوسي مشهد مي‌شود.

دبير كميته اجرايي كنگره مهندسي برق كامپيوتر و فناوري اطلاعات بيان كرد:‌ هم پوشاني 3 حوزه صنعت برق كامپيوتر و فناوري اطلاعات در تمامي عرصه‌هاي علمي صنعتي كشور تاثيرگذار است و با ورود علم و فناوري به هزاره سوم و ورود به تمامي علوم ارتباطي موثر بين اين سه حوزه با علوم دگير به وجود مي‌آيد.

بشارتي تصريح كرد: با حمايت ويژه دستگاه‌هاي اجرايي، انجمن‌هاي علمي و قطب‌هاي صنعتي در كشور اعتبار كنگره ملي مهندسي برق كامپيوتر و فناوري اطلاعات پررنگ‌تر مي‌شود و برگ زريني براي ايران را به ارمغان مي‌آورد./س

برچسب ها: دبیر ، کمیته ، اجرایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.