سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور دومين حکم اعدام الهاشمي

دستگاه قضايي عراق دومين حکم اعدام طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهور اين کشور و داماد وي را به اتهام ترغيب به قتل يک افسر صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ طارق الهاشمي به دست داشتن در بيش از صد و پنجاه عمليات تروريستي در عراق متهم است.

 شبکه تلويزيوني العراقيه متعلق به دولت عراق اعلام کرد دادگاه کيفري مرکزي طارق الهاشمي و داماد وي را به اتهام ترغيب محافظانش براي قرار دادن بمب در خودروي يکي از افسران وزارت کشور عراق به اعدام محکوم کرد.

دادگاه کيفري مرکزي عراق نهم سپتامبر گذشته نيز حکم غيابي اعدام الهاشمي و احمد قطان داماد وي را به اتهام قتل سهاد العبيدي از وکلاي عراقي و طالب بلاسم از افسران نيروهاي امنيت ملي و همسرش صادر کرده بود .

الهاشمي هم اکنون در ترکيه به سر مي برد و اين حکم را رد و آن را سياسي توصيف کرده و در عين حال براي حضور در دادگاه اعلام آمادگي کرده است به شرط آنکه به گفته وي تضمين داده شود به صورت عادلانه محاکمه شود.

جلال طالباني از صدور حکم غيابي اعدام الهاشمي ابراز تأسف و تأکيد کرده است اين حکم به تلاشها براي تحقق آشتي ملي کمک نخواهد کرد بلکه آن را پيچيده مي کند.

برچسب ها: حکم ، اعدام ، الهاشمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.