سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قشم ميزبان جشنواره ميگو

اولین جشنواره ملی میگو با هدف نهادینه کردن فرهنگ استفاده از آبزیان به ویژه میگو روزهای 17 تا 19 آبان ماه در قشم برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران،مدیر کل دفتر شیلات با اعلام این خبرافزود: نخستین جشنواره ملی میگو با هدف معرفی ظرفیت‏های تولید میگو در کشور به ویژه استان‏ها ساحلی ، فرهنگ سازی برای مصرف میگو به عنوان غذای جوانی و رمز شادابی در کشور، معرفی زمینه‏های سرمایه‏گذاری در بخش میگو برگزار خواهد شد.

دکترگلشاهی همچنین عنوان کرد: بستر سازی برای صادرات آبزیان از طریق مناطق آزاد و همچنین نمایش برندهای فعال و توانمند در بخش میگو از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی در ادامه افزود: این نخستین باری است که این چنین جشنواره در سطح ملی برگزار می شود و این نشان دهنده آن است که به آبزیان و مصرف آنها مورد توجه قرار گرفته است.

گلشاهی گفت: سرانه مصرف میگو در کشور پایین است البته این سرانه نسبت به سال‏های گذشته افزایش یافته است اما ما به دنبال فرهنگ سازی در مورد مصرف میگو در کشور هستیم تا سرانه مصرف میگو را به متوسط جهانی برابر کنیم.

مدیرکل دفتر شیلات  افزود: بر اساس آمار میزان تولید میگو پرورشی در آب های شور در شهرهای بوشهر، خوزستان، سیستان بلوچستان،گلستان و هرمزگان نسبت به سال 89 که شش هزار و 359 تن به هشت هزار و 26 تن در سال 90 رسیده است که این آمار افزایش قابل ملاحظه را نشان می‏دهد.

وی در پایان عنوان کرد: نخستین جشنواره ملی میگو می‏تواند نقطه شروعی برای گسترش فرهنگ و تولید میگو در کشور باشد.



برچسب ها: میگو ، جشنواره ، آبزیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.