سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازبيني بخشنامه ممنوعيت صادرات برخي از اقلام

بخشنامه ممنوعيت صادرات برخي از اقلام به زودي مورد بازبيني قرار مي‌گيرد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، معاون وزير صنعت معدن و تجارت در همايش تجليل از صادر کنندگان برتر در بندرعباس گفت: در  بازبيني و بررسي هاي مجدد تلاش مي شود  برخي اقلام را براساس ساز وکارهايي مانند معادل سازي در برخي گروهها ،عوارض صادراتي و مابه تفاوت در مسير صادراتي داشته باشيم و برخي از کالاها  نيز بدون هيچ تغييري نسبت به شرايط قبل صادر خواهدشد .
صافدل افزود: گروهي ديگر از کالاها را براي يک دوره زماني تا پايان امسال در فهرست  ممنوعيت و محدوديت قرار مي دهيم .
وي گفت : امسال براي حمايت از صادرکنندگان برتر احداث پايگاه هاي نمايشگاهي ،پايانه هاي صادراتي  ،اعزام و پذيرش و حضور در نمايشگاه ها و کمک به برگزاري تورهاي تجاري و پرداخت بخشي از هزينه هاي تبليغ و بازار يابي به عنوان مشوق هاي صادراتي در نظر گرفته شده است.
رئيس سازمان توسعه تجارت ايران ،صادرات و واردات را در  هفت ماه  گذشته 70 ميليون تن کالا به ارزش 56 ميليارد دلار  اعلام  کرد و افزود: از اين مقدار صادرات و واردات،  32 ميليارد دلار کالاي وارداتي و 24 ميليارد دلار کالاي صادراتي است.
صافدل افزود : در اين مدت خدمات فني مهندسي به ارزش 1 و 8 دهم ميليارد دلار به عنوان بيشترين کالاهاي صادراتي بوده است وکشورهاي  امارات عربي متحده ، هند ، کره جنوبي ،ترکمنستان ،پاکستان و اندونزي  نيزبيشترين شرکاي تجاري ايران بوده اند.
وي گفت:آمارهاي بانک مرکزي در 6 ماهه نخست امسال نشان مي دهد که 11 ميليارد دلار از سهم نيازهاي وارداتي کشور از منابع غير نفتي تامين شده است.
صافدل افزود: کشور  در برنامه نخست توسعه 66 درصد، در برنامه دوم 58، در برنامه سوم 92 درصد و در برنامه توسعه چهارم 150 درصد به اهداف تعيين شده براي حوزه صادرات غيرنفتي دست يافته است.
رئيس سازمان توسعه تجارت ايران گفت: در سال 90 نيز  ميزان صادرات غيرنفتي کشور به 44 ميليارد ريال رسيده است.
صافدل افزود: برنامه آمايش سرزميني توسعه تجارت خارجي در برخي از استان‌ها در حال پيگيري است و استان‌ هرمزگان نيز به علت برخورداري از زير ساختهاي تجاري در اين برنامه پيشتاز خواهد بود.
معاون وزير صنعت معدن و تجارت گفت: در راه رسيدن به برنامه آمايش سرزميني توسعه تجارت، تهيه سند راهبرد ملي صادرات و سند توسعه سرمايه‌گذاري در استان‌ها نيز بايد مورد توجه مسئولان باشد.

برچسب ها: صادرات ، کالا ، بازبینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.