سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از گذشتگان پند گیر بیش از آنکه آیندگان از تو پند گیرند

آری به طور حتم گیتی بزرگترین پند آموز آدم است اگر پند پذیر باشی، اگر ببینی که عالم در کلمه ای خلاصه شده که آن هم عبرت است...........

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ای انسان از سرنوشت مردگان عبرت گیر که همانا در آن تکراری است برای تو و هیچ گاه عاقل مشمار کسی را که به معصیتی از دنیا شاد شد و از مصیبتی از مصایب آن اندوهگین گشت.
زیرا که هر آن چه برای گذشتگان سپری شد برای تو هم سپری خواهد شد.
در این پندگیری از آنان که به خود می بالیدند و مغرورانه می گفتند: چه کسی از ما قوی تر است حال بنگرید چگونه آن ها را به گورهایشان بردند و نگذاشتند که خود مرکب اختیار کنند و به قبرهایشان سپردند بی آن که به عنوان مهمان دعوت شده باشند از زمین برایشان آرامگاه و از خاک گور برایشان کفن و از استخوان های پوسیده برایشان همسایه قرار دادند .
یک کارشناس مذهبی در خصوص مسائل مذکور اظهار داشت: قرآن کریم در آیات خود برای عبرت آموزی انسان از کلمه کذلک و کیف مانند فانظروکیف کان ..... استفاده کرده است تا مردم بدانند که عبرت از گذشتگان بسیار امری است ضروری و این که حالتی بتوانند از شناخت مطالب مشهود که در نهان آن نهفته کسب کنند و یا به عبارت دیگر با عبور از سطح ظاهر وقایع به عمق و درک پیامش پی ببرند.
نرود مرغ سوی دانه فراز                چون دگر مرغ ببینند اندر بند
پند گیر از مصایب دگران                تا نگیرند دیگران ز تو پند


گزارش از مهدی محسنی
برچسب ها: گذشتگان ، پند ، گیتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.