سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت نام نامزدهاي انتخابات پارلماني کويت

دولت کويت اعلام کرد ثبت نام از نامزدهاي انتخابات پارلماني که دسامبر آينده برگزار خواهد شد،‌ آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، ثبت نام از نامزدهاي انتخابات که از ديروز آغاز شده است، به مدت ده روز ادامه خواهد يافت.

از سوي ديگر نامزدهاي مخالفان و بيشتر گروه هاي سياسي در کويت اعلام کردند انتخابات آينده پارلماني را تحريم مي کنند و از مردم کويت نيز خواستند انتخابات را تحريم کنند. 

دولت کويت اعلام کرد به قانون انتخابات که به صورت جزئي تعديل شده است و به شهروندان اجازه مي دهد يک نامزد را انتخاب کنند، پايبند است. اين در حاليست که بر اساس قانون و نظام انتخاباتي سابق در کويت هر نفر مي توانست چهار نامزد را انتخاب کند.  
برخي از نامزدها پس از ثبت نام براي شرکت در انتخابات با حضور در برابر خبرنگاران دلايل خود را براي اين کار اعلام کردند.  
آغاز ثبت نام از نامزدها در ساعات اوليه با هيچ مشکلي همراه نبود اما پس از چند ساعت شماري از جوانان مخالف با حضور در مقابل مرکز ثبت نام از نامزدها و درحالي که پلاکاردهايي در دست داشتند مخالفت خود را با انتخابات اعلام کردند.  
معترضان بر اساس شعارهاي نوشته شده روي پلاکاردها اين انتخابات را غيرقانوني و براي مردم کويت غيرقابل قبول دانستند و افزودند اين انتخابات کودتا عليه خواست مردم است. معترضان اعلام کردند اين انتخابات نمايشي مسخره است.  
در پايان گزارش آمده است: تنش ها در کويت به تدريج در حال افزايش است و ناظران پيش بيني مي کنند با نزديک شدن زمان انتخابات اين تنش ها نيز به اوج خود برسد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.