سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

راه اندازی مركز رشد كشاورزی با خوشه های فناور در آذربایجان شرقی

رئیس مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی از راه اندازی قریب الوقوع مركز رشد كشاورزی و منابع طبیعی با ساختارخوشه های فناور در این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، منیری فر با اشاره به اینكه شركت های دانش بنیان در این مركز مستقر خواهند شد، گفت: در ابتدای كار این مركز دارای سه خوشه فناور خواهد بود.

وی با اعلام اینكه خوشه مركزی در شهر تبریز با اولویت صنایع غذایی و بسته بندی فعال خواهد شد، افزود: دو خوشه دیگر در تیكمه داش با محوریت گیاهان دارویی و خاك و آب و در ملكان با محوریت ماكیان فعالیت خواهد كرد.

منیری فر با اشاره به اینكه تفاهم نامه ای بین استانداری، سازمان جهاد كشاورزی، پارك علم و فناوری و مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای حمایت از فعالیت مركز رشد كشاورزی در حال امضاست، گفت: در پنج سال آینده تعداد خوشه های این مركز به شش مورد افزایش خواهد یافت.

وی هدف از راه اندازی این مركز را تولید ثروت از طریق تجاری سازی نتایج تحقیقات و كاربردی كردن ایده های مبتنی بر فناوریهای نوین در زمینه زراعت، باغبانی، دامپروری، آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری، تشویق و حمایت از افراد كارآفرین و كمك به رشد موسسه های كوچك مبتنی بر فناوری های نوین عنوان كرده و ادامه داد: مركز رشد كشاورزی و منابع طبیعی در راستای كاهش شكاف بین فناوری ها و نیازهای بخش كشاورزی همچنین كاهش وابستگی كشور راه اندازی می شود.

رئیس مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان با اشاره به اینكه مركز رشد كشاورزی آذربایجان شرقی، نخستین مركز رشد كشاورزی با خوشه های فناور در شمالغرب كشور خواهد بود، اظهارامیدواری كرد: این مركز به عنوان كانون اصلی كارآفرینی و اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان كشاورزی و نخبگان سهم مهمی در تولید ثروت از طریق كاربردی كردن ایده های مبتنی بر فناوری های نوین كشاورزی داشته باشد /س

برچسب ها: راه ادازی ، رشد ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.