سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگ نمایی جمهوری آذربایجان ابهامی بیش نبود

معاونت مرزبانی ناجا از رد ادعای مرزبانی جمهوری آذربایجان در خصوص ورود یک گروه مسلح از خاک ایران به آن کشور در جوابیه ای خبر داد.


سرهنگ نیکوفر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تفصیل این خبر شرح داد: مرزبانان کشور آذربایجان در پنجم آبان ماه در سال جاری مدعی شدند یک گروه مسلح از مرزهای کشورمان وارد کشور آذربایجان شده که در درگیری با آنها توانستند یک نفر را زخمی و دستگیر کنند که متاسفانه آن فرد نیز بعد از چند روز فوت کرد.
وی در خصوص بازدید مشترک مرزبانان دو کشور در محل حادثه، گفت: در بازدید مشترک که توسط ماموران صورت گرفت توانستند یک قبضه سلاح جنگی زنگ زده و تعدادی پوکه در محل حادثه و در فاصله 40 متری که توسط نیروهای جمهوری آذربایجان مورد استفاده قرار می گیرد مشاهده کنند.
نیکوفر در ادامه اذعان داشت: ارتکاب جرم و خلاف از سوی اتباع کشورهای مختلف یک امر بدیعی است و روزانه مرزبانان این گونه افراد را دستگیر و برابر مقررات با آنها رفتار می کنند و مسئله مهم و جدیدی نیست که مرزبانی آذربایجان در مورد یک اقدام عادی بزرگ نمایی کند و چنین رفتاری خشونت آمیزی با اتباعی که به خاک طرف دیگر عبور نموده اند انجام دهد.
وی با اشاره به مجهولات این موضوع گفت: این نوع سلاح که معمولا در کشور آذربایجان وجود دارد چگونه و از کجا این اتباع ایرانی آنان را به دست آورده اند؟!
با توجه به اینکه اقدامات خشونت آمیز مرزبانان جمهوری آذربایجان سابقه قبلی به این موارد دارند از کجا معلوم نیروهای مرزی آذربایجان بعد از اینکه تبعه ایران را مورد هدف قرار دادند و به خاطر پوشاندن این عمل خلاف مقررات خود سلاح کهنه و قدیمی را در محل حادثه قرار نداده باشند.
چرا مرزبانان جمهوری اذربایجان به مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اجازه ملاقات با فرد مجروح را نداده است؟ آیا بیم آن را داشته است که در ملاقات با وی حقایق روش شود؟
نیکوفر در خاتمه خاطر نشان کرد: مسئولان مرزبانی جمهوری آذربایجان واقع بینانه با مسائل برخورد نمایند و توجه به حس همجواری داشته باشند و از وظایف قانونی و محوله که همه روزه تمام مرزبانان کشورها انجام می دهند برای دیگر مقاصد بهره گیری نکنند و به صورت روشن در چارچوب قوانین و مقررات فی مابین در این رابطه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران اطلاع رسانی نمایند./ف
برچسب ها: مرزبانی ، ناجا ، نیکوفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.