سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

باید از صنعت برق در برابر حملات احتمالی دشمنان حفاظت کنیم

مدرس پدافند غیر عامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر و دانشگاه امام حسین گفت: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی‌انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غیرعامل گفته می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، شمسایی در همایش پدافند غیرعامل با محوریت تاسیسات و شبكه‌های توزیع نیروی برق شمالغرب کشور، هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل را کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور علیرغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ عنوان کرد.

این مدرس پدافند غیر عامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر و دانشگاه امام حسین در خصوص اصول پدافند غیر عامل و تهدیدات در حوزه توزیع برق در تعریف پدافند غیر عامل با بیان اینکه دفاع غیر عامل مکمل دفاع عامل، صلح آمیز ترین و اثر بخش ترین روش دفاع است گفت: دفاع غیر عامل کاهش آسیب پذیری زیرساختهای ملی و مراکز حیاتی، حساس و مهم و پایداری ملی را بدنبال دارد.

شمسایی با بیان اینکه صنعت برق از تولید تا توزیع حساسیت و جایگاه ویژه در جامعه دارد گفت: باید از صنایع مادر مانند صنعت برق در برابر حملات دشمنان حفاظت و حراست کنیم تا بتوانیم آسیب های این بخش را به حداقل برسانیم.

مدرس پدافند غیر عامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر و دانشگاه امام حسین گفت: تمامی صنایع به نحوی به صنعت برق وابسته هستند و در صورتی که در صنعت برق خللی وارد شود، باید با تدارک ساز و کارهای لازم بتوانیم عناصر دیگر اجتماع را محافظت کنیم.

وی با بیان اینکه روشهای دفاعی پدافند غیرعامل در اعصار مختلف با توجه به استعداد و امکانات موجود و به اقتضای زمان مورد توجه بوده است گفت: انجام اقدامات دفاع غیر عامل در جنگ های نامتقارن امروزی در جهت مقابله با تهاجمات خصمانه و تقلیل خسارت ناشی از حملات هوایی، زمینی و دریایی کشور مهاجم، موضوعی بنیادی است، به حدی که حفظ امنیت ملی و اقتصادی، شکست ناپذیری در جنگ به نحو چشمگیری به برنامه ریزی و ساماندهی همه جانبه در موضوع حیاتی در دفاع غیر عامل وابسته است.

وی بهترین شیوه پدافند غیر عامل را ایجاد اختلال در شناسایی و کسب اطلاعات توسط دشمن، کاهش آسیب پذیری نقاط هدف و تاثیر تهدیدات بویژه تهدیدات نوین از جمله تهدید الکترو مغناطیسی، گرافیست و سایبری، کاهش اهمیت و حساسیت نقاط هدف، کنترل خسارت از طریق سامانه های هشدار دهنده و آموزش و تمرین عنوان کرد.

شمسایی یادآور شد: منظور نمودن تدابیر پدافند غیرعامل، قبل از آغاز هر پروژه مهم نظامی و یا غیرنظامی به عنوان اقداماتی پایدار و اساسی، می تواند علاوه بر کاهش چشمگیر اثرات و آسیب های جانی و مالی ناشی از حملات هوایی و موشکی دشمن (در زمان تهدید)، باعث ایجاد امنیت، انسجام عمومی و افزایش اعتماد توده های مردم نیز شود.

این همایش با برنامه ریزی شركت توانیر در هشت گروه و با مشارکت چهار شركت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، توزیع نیروی برق اردبیل و توزیع نیروی برق تبریز در شمال غرب كشور، برگزار شد. /س

برچسب ها: صنعت ، برق ، دشمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.