سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات يوناني‌ها عليه بودجه رياضتي

مردم يونان در اعتراض به بودجه رياضتي سال آينده کشورشان تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مردم یونان در اعتراض به بودجه مالی سال آینده کشورشان که برای سومین سال پیاپی با اجرای طرح های ریاضت اقتصادی همراه است در مقابل پارلمان کشورشان درآتن تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه خبری یورونیوز ،همزمان با ارائه بودجه سال مالی 2013 یونان به پارلمان این کشور برای تصویب، که در آن اجرای طرح ها وتدابیری ریاضتی بیشتری پیش بینی شده است ،اعتراضات مردمی به این تدابیر ریاضتی نیز با توجه به آنکه فشار مستقیم آن بر روی مردم است بیشتر شده است.
بودجه سال مالی 2013 یونان، سومین بودجه پیاپی است که با اجرای طرح های ریاضتی همراه است.
در این بودجه پیش بینی شده است که دولت با باید افزایش مالیات ها وکاهش حقوق کارمندان و بازنشستگان، نه میلیارد یورو در هزینه های خود صرفه جویی کند.
به همین علت مردم برای آنکه اعتراض خود را به این بودجه نشان دهند از چهار گوشه یونان خود را به آتن رسانده بودند و در مقابل پارلمان این کشور تظاهرات کردند.
برخی از شهروندان یونانی که از شمال این کشور خود را به آتن رسانده بودند می گفتند ششصد و پنجاه کیلومتر راه پیمودند تا در آتن صدای اعتراض خودر ا به گوش مسئولان برسانند. زیرا در شمال هوا یخبندان است. در زمستان گذشته دمای هوا طی سه ماه، زیر سی درصد سانتیگراد بود. ما هرگز چنین سرمایی را در منطقه خود طی این سالها ندیده بودیم .
امروز به اینجا آمده ایم تا به دولت بگوییم به ما کمک کند.ما نمی توانیم خود را گرم کنم . ما می خواهیم زندگی کنیم .
اما دولت گوشش به این اعتراضات بدهکار نیست و در اجرای طرح های ریاضت اقتصادی بیشتر برای جلب رضایت حامیان مالی اش جهت دریافت یک مرحله دیگر از وام های بین المللی مصمم است.
یونان برای تامین نیازهای مالی خود در ماههای آینده به بیش از سی و یک میلیارد یورو وامی که قرار است صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا در اختیارش قرار دهند نیاز دارد.
در بودجه سال آینده یونان کاهش حقوق بازنشستگان ،کاهش حقوق کارمندان و افزایش سن بازنشستگی از شصت و پنج سال به شصت و هفت سال پیش بینی شده است.
برچسب ها: تظاهرات ، یونان ، ریاضتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.