سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرواز جنگنده هاي مصري هشدار به تل آويو است

روزنامه الشروق مصر در شماره امروز خود درگزارشي با اشاره به گشت زني اخير جنگنده هاي مصري در آسمان اين کشور، اين اقدام را پيامي هشدار دهنده به رژيم صهيونيستي دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛  منابع مصري معتقدند اقدام اخير جنگنده هاي مصري در شکستن ديوار  صوتي بر فراز برخي از استان هاي کشور  ، آزمايش توانايي دفاعي کشور در تامين امنيت آسمان مصر است.

 اين تمرينات زماني انجام مي شود که اسرائيل کارخانجات مهمات سازي يرموک در خرطوم پايتخت سودان را هدف قرار داده است.

حمله به کارخانجات يرموک اولين اقدام نظامي عليه سودان در دوران رياست جمهوري محمد مرسي در مصر است اما اقدام سودان در متهم کردن اسرائيل در اين عمليات اتفاق جديدي نيست و پيش از اين نيز  بارها اتفاق افتاده است.

پرواز جنگنده هاي مصري در چنين شرايطي هشداري به اسرائيل است که آسمان مصر جايي براي جولان اسرائيل نيست زيرا قاهره توانايي مقابله با هر متجاوزي را دارد هر چند اسرائيل براي تداوم عمر توافقنامه صلح با مصر، ترجيح مي دهد هرگز در مصر به اقداماتي شبيه با آنچه در سودان انجام شد دست نزند مگر آنکه توافقنامه صلح ميان دو طرف کان لم يکن تلقي شود.

 با توجه به تحولاتي که در مصر رخ داده است مي توان گفت:‌ مصر پيشاپيش از انجام چنين عملياتي در سودان آگاه نبوده است اما در سال 2009 ، و پس از عمليات اسرائيل عليه کارواني از خودروها در منطقه کوهستاني جبل صلاح در شمال شهر بورت سودان (شرق سودان) احمد ابوالغيط وزير  امور خارجه وقت مصر اعلام کرده بود قاهره از اين عمليات آگاه بوده است.

هم زمان منابع ديپلماتيک در اتحاديه عرب، درخواست  سودان براي برگزاري  نشست ويژه اين اتحاديه را نادرست خواندند.

برچسب ها: مصر ، پرواز ، جنگنده ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.