سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سند كار شایسته دروزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی تنظیم می شود

معاون امور حقوقی، مجلس و استان های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: یكی از مهمترین موضوعات مورد نظر وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نتظیم سند كار شایسته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سید محمدرضا موالی زاده  در جلسه كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اردبیل افزود:این سند سنگ بنای سه جانبه گرایی بوده و به تعریف رابطه دولت، كارفرما و كارگر می پردازد.

وی گفت: با نگاهی به برنامه پنجم توسعه ماموریت های این وزارت در جای جای این برنامه مشاهده می شود و از جمله این وظایف تنظیم سند كار شایسته است و این طرح ازمسایل مهمی است كه در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در حال تكمیل است.

موالی زاده افزود: این طرح در كشور ما از گذشته در قالب استاد- شاگردی وجود داشته و به فرموده مقام معظم رهبری این امر برخلاف كشورهای سوسیالیستی كه در جهت ایجاد تضاد بین كارفرما و كارگر بوده و یا مانند نظام های مادی كه این رابطه براساس منافع و اهداف خاص تعریف شد، امری تصنعی و القا شده نیست.

وی با اشاره به اصلاح قانون كار گفت: قانون كار از جمله مواردی است كه باید به هنگام و به روز باشد و در حال حاضر لایحه آن آماده و تقدیم مجلس شده است.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: ما باید به نظام جامع مهارت آموزی توجه جدی داشته باشیم چرا كه در كنار آموزش های نظری، مهارت ریسمانی است كه علم را به ثروت متصل می كند و هر چه این دو به هم نزدیك شوند فرصت های بهتر و بیشتری در زمینه اشتغال و رشد و توسعه همه جانبه انجام می شود./س

برچسب ها: اردبیل ، سند ، کار ، شایسته ، در ، وزارت ، تعاون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.