سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

برای شیعیان هیچ ایامی مبارک تر از دهه ولایت نیست

نمایند ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: برای شیعیان هیچ ایامی مبارک تر از دهه ولایت نیست.

به گزارش  خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اصفهان آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار با اعضای ستاد غدیر و 13 آبان استان اصفهان با اشاره به این موضوع که دهه ولایت از 15 ذی الحجه با میلاد امام هادی (علیه السلام) آغاز و تا 25 ذی الحجه ادامه دارد گفت: هر آنچه شیعه در خصوص امامت به آن مباهات می کند در این ایام اتفاق افتاده ست.

وی تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره که منتسب به امام هادی(علیه السلام) است به عنوان منشور ولایت است و هیچ سخنی درخصوص ولایت بالاتر از آن نیست.

امام جمعه اصفهان زمان نزول آیات ولایت، مباهله و تطهیر را در روز 24 ذی الحجه ذکر کرد و گفت: این 3 آیه و سوره «هل اتی» که همه در مورد عظمت مولا علی (علیه السلام) است در این ایام نازل شده که بر اهمیت این دهه مبارک می افزاید.

وی با استناد به آیات قرآن کریم گرامیداشت ایام شادی و عزای اهل بیت (علیهم السلام) را احیای شعائر دین دانست و گفت: زنده نگه داشتن شعائر الهی برخواسته از تقوای قلبی انسان ها ست.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان بر نهادینه کردن فرهنگ دینی در اذهان کودکان تأکید و خاطر نشان کرد: برگزاری جشن و برنامه های متنوع به ویژه در آموزش و پرورش باعث می شود تا ذهن فرزندانمان با فرهنگ غدیر آشنا و ساخته شود.

وی همچنین از مسئولان نیروهای نظامی و زندان خواست تا با پیش گرفتن سیاست های تشویقی در ایام عید غدیر برای سربازان و زندانیان شادی این ایام را در کام آن ها دو چندان کنند.

آیت الله طباطبایی از مردم و کسبه خواست با آذین بندی منازل و مغازه های خود در شادی اهل بیت (علیهم السلام) شریک شده و شهرداری را در شاداب کردن چهره شهر یاری کنند.

وی مردم و مسئولان را از اسراف و تبذیر منع کرد و گفت: سعی کنید در کلیه فعالیت های خود علاوه بر جلوگیری از اسراف، از کالاهای ایرانی استفاده کنند چرا که هر زمان که فرمایش های مقام معظم رهبری را عملی نکردیم، ضربه خوردیم.

در این جلسه دبیر اجرائی بنیاد بین المللی غدیر استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته از برگزاری جشن با شکوهی با حضور 300 ورزشکار باستانی همراه با غدیر خوانی خبر داد و گفت: این برنامه 18 آبان ماه در ورزشگاه تختی اصفهان برگزار می شود.

حجت الاسلام دست افکن برگزاری مسابقه خورشید ولایت و راز چاه امیر با همکاری دستگاه های مختلف استان را از دیگر برنامه های برگزار شده برای این ایام برشمرد و تصریح کرد: همایش بانوی ولایی و جشن عمامه گذاری طلاب در شب عید غدیر از جمله برنامه هایی است که پیش بینی شده است.

در ابتدای این دیدار عسگری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از راهپیمایی مردم با حضور دانش آموزان و دانشجویان پس از نماز عبادی سیاسی روز جمه "12آبان" خبر داد و گفت: در نماز جمعه از 13 خانواده شهید دانش آموز و دانشجو تقدیر می شود ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.