سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

مدیریت و تفكر، لازمه موفقیت در جنگ اقتصادی و علمی با دشمن

رئیس پژوهشكده پدافند غیرعامل كشور، با اشاره به توطئه های استكبار علیه ملت ایران، گفت: نظام جمهوری اسلامی در سه جنگ اقتصادی، علمی و فناوری، و جنگ نرم، با دشمن مبارزه می كند و موفقیت در این میدان ها، به مدیریت، تفكر و برنامه ریزی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

امیر محمودزاده، همزمان با هفته پدافند غیرعامل در كارگاه آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع « مدیریت بحران و بیوتروریسم » در دانشگاه شهركرد، اظهار داشت: پدافندغیرعامل، حافظ جان و مال انسان ها، قدرت كشور و اراده مردم است.

وی با تاكید بر لزوم آمادگی همه جانبه مردم و افزایش آگاهی آنان برای كاهش آسیب ها در بحران ها، تصریح كرد: پدافند غیرعامل، عامل دمیدن روح آرامش در جامعه، ضامن حفظ و استمرار خدمات سیستم اداری و افزایش عمر مفید سازه ها و تجهیزات استراتژیك است.

محمودزاده اضافه كرد: مدیریت بحران و آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی در همه زمینه‌ها، نقش موثری در كاهش آسیب‌ها و بحران‌ها دارد و این مهم باید در دستوركار برنامه ریزان قرار گیرد.

رئیس پژوهشكده پدافند غیرعامل كشور در ادامه تصریح كرد: آنچه می‌تواند در شرایط بحران و اضطراری آرامش روحی و روانی ایجاد كند، داشتن مدیریت بحران است كه می‌توان این مدیریت را با تغییر ساختارها ارتقاء بخشید.

مدرس دوره های مقابله با بیوتروریسم نیز در این كارگاه آموزشی، از اطلاع رسانی سریع به عنوان مهم ترین اصل در پدافند غیرعامل یاد كرد و گفت: سیاست‌های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در سطوح اداری و حوزه‌های عمومی باید به سمت چتر پایداری ملی، راهبری و هدایت شود.

سیدرضا حسینی دوست اضافه كرد: بدون وجود ساختاری مشخص كه بتواند راهبردها را هدایت و برنامه‌ریزی كند، رسیدن به موفقیت در مدیریت بحران، با چالش‌‌ها و سختی‌های فراوانی روبرو خواهد شد.

وی، با تأكید بر اینكه باید در تمامی زمینه‌ها پدافند غیر عامل را توسعه بخشید، اضافه كرد: نبود قانون در زمینه پدافند غیرعامل، كم توجهی به اهمیت پدافند غیر عامل در سطوح معماری و مهندسی و ساخت، نادیده گرفتن ماده قانونی 21 ساختمان در ساخت طرح‌های عمرانی، كم توجهی به طرح تخلیه اضطراری جمعیت در اجرای طرح‌های عمرانی كلان، از عمده‌ترین مشكلات در مدیریت بحران است.

این كارگاه، با حضور جمعی از مدیران و كاركنان دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.