سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت قطعه شافت دستگاه هات تپ در کشور

نخستين بار در کشور قطعه شافت دستگاه هات تپ (TDW 2400) به دست متخصصان حوزه نفتي کشور ساخته شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در کل جهان 14 قطعه از اين دستگاه وجود دارد که 13 قطعه از آن در آمريکا و يک قطعه بومي سازي شده در کشور ماست.

هات‌تپ (Hot tap) دستگاه منحصر به فردي است که در عمليات خطوط لوله براي ايجاد انشعاب از خطوط لوله جرياني بدون قطع جريان نفت به کار مي رود و بکارگيري آن تاثير مهمي در استمرار توليد دارد.

مديرعامل شرکت خدمات ترابري و پشتيباني نفت گفت: قطعه شافت دستگاه هات تپ کار برش بر روي لوله هاي سيار قابل اشتعال نفت و گاز بدون قطع شدن جريان نفت و گاز را انجام مي دهد.

کمالي با اشاره به اينکه ساخت اين قطعه از دستگاه هات تپ تاکنون در انحصار کشور آمريکا بود افزود: ساخت اين قطعه در داخل کشور 350 هزار دلار صرفه جويي ارزي را به همراه داشته است.

مديرعامل شرکت خدمات ترابري و پشتيباني نفت گفت: با ساخت اين قطعات علاوه بر کسب دانش فني ساخت توسط متخصصان داخلي، در طراحي مجدد و ساخت اين قطعه با استفاده از منابع داخلي يک ميليون دلار صرفه جويي ارزي خواهد داشت.

شرکت خدمات ترابري و پشتيباني نفت از شرکت هاي تابع شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب است که 6 مديريت عمليات، تعميرات و پشتيباني، امور فني و مهندسي، بازرگاني، مالي و منابع انساني دارد./س
برچسب ها: هات تپ ، نفت ، خطوط لوله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.