سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

صادر كردن 12 ميليارد تومان صنايع دستي از بازارچه هاي مرزي کردستان

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کردستان گفت: بر اساس محاسبات انجام شده در شش ماهه نخست سال جاري 12 ميليارد تومان صادرات صنايع دستي از بازارچه هاي مرزي استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، ميمنت آبادي گفت: در سال گذشته چهار هزار و 430 فرصت شغلي در حوزه صنايع دستي استان ايجاد شده است و در 6 ماهه اول سال جاري نيز يك هزار و 500 فرصت شغلي در اين زمينه ايجاد شده است.
وي افزود:در حال حاضردر استان 32 رشته صنايع دستي و 11 مركز مشغول به فعالیت هستند و تعداد 14 رشته از كل رشته هاي صنايع دستي بومی استان بوده و جذابيت هاي خاصي دارد.
میمنت آبادی در ادامه بیان کرد: تعداد بيمه شدگان حوزه صنايع دستي استان را دو هزار و 400 نفر است و در گذشته تنها صنايع دستي ثبت شده استان نازك كاري بود كه در سال گذشته هفت رشته ديگر به ثبت و 14 رشته ديگر نيز در سال جاری به ثبت خواهد رسيد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در پایان بیان کرد: صنايع دستي استان كردستان داراي پتانسيل و ظرفيت هاي خوبي است كه در صورت توجه بيشتر بازار خوبي خواهد داشت و امید است در آینده شاهد صادرات بیشتری از این استان باشیم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.