سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اگر اسلام واقعی به مردم جهان نمایانده شود، همه جهانیان شیفته اسلام خواهند شد

استاد فلسفه از تانزانیا گفت: اگر اسلام واقعی به مردم جهان نمایانده شود، همه جهانیان شیفته اسلام خواهند شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر سالم راجعی از کشور تانزانیا که به دین اسلام و مذهب تشیع راه یافته است در مراسم گرامیداشت دهه ولایت در دفتر فرهنگی اسلامی واحد دهاقان اصفهان در سخنانی پیرامون انتخاب خود گفت: انسان باید آزاد باشد تا بتواند با آزادی افکار دین خود را انتخاب نماید زیرا این مسئله یک امر فکری است. اگر ذهن انسان بسته و محدوده تفکرش معین شود شخص دیگر انسان نیست بلکه ربات است، با انجام تحقیقات چند ساله به این نتیجه رسیدم که موفق ترین مذهب، مذهب تشیع است و هرکس بتواند قوانین این مذهب را در زندگی خود به کار ببرد بسیار موفق خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مذهب شیعه مذهبی بسیار غنی است و مسلمانان شیعی مذهب در گذشته اعتقادات بسیار قوی داشتند ولی در حال حاضر غربی ها با تبلیغات منفی و سوء، تفکری را بوجود آورده اند که شیعیان در مذهب خود دچار سستی و کج فهمی شوند اما خوشبختانه در سالهای اخیر مردم بسیاری از کشورهای غربی و دیگر کشورها خواهان برقراری یک حکومت اسلامی در کشورشان هستند.

دکتر راجعی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: اگر چهره اسلام واقعی به مردم جهان نمایانده شود همه جهانیان شیفته اسلام خواهند شد و درست به همین دلیل است که غرب طی سالیان اخیر سعی کرده با ایجاد فرقه های جدید با افکار افراطی و بنام اسلام و حمایت مالی از آنها مردم دنیا را از اسلام بترساند و به این ترتیب مانع گسترش اسلام در سرزمینهای دیگر شود اما اکثریت جهان به این حقیقت پی برده اند که چهره نمایش داده شده از اسلام توسط غربیها چهره درستی نیست و واقعیت چیزی غیر از آن است.

شایان ذکر است دکتر سالم راجعی دارای مدرک کارشناسی ارشد شیمی و دکترای فلسفه است که در گذشته دارای مذهب خوارج بوده و پس از پانزده سال تحقیق در خصوص مذهب شیعه، آنرا به عنوان مذهب خود انتخاب نموده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.