سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سليماني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

احزاب به جاي بحث مصداقي، بحث گفتماني را رواج دهند

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با بيان اين‌که حزبي که ريشه در بدنه اجتماعي نداشته باشد، تأثيرگذاري چنداني هم در امور کشور نخواهد داشت، گفت: احزاب بايد به جاي بحث مصداقي، بحث گفتماني را رواج دهند.

محمد سليماني در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش احزاب در ايران، اظهار داشت: احزاب در ايران براساس نياز مردمي شکل نگرفته‌اند و اينگونه نبوده است که بدنه مردمي خلأ وجود يک حزب را  در جامعه احساس کرده باشد.

وي با بيان اين‌که احزاب را عمدتا عده‌اي از نخبگان تشکيل داده‌اند، افزود: تشکل و حزبي که عمق و ريشه در بدنه اجتماعي نداشته باشد، تأثيرگذاري چنداني هم در امور کشور نخواهد داشت.

سليماني بيان داشت: عمده نقش احزاب در کشور محدود به سخنراني‌ها و حضور در رسانه‌ها است، لذا احزاب نقش گسترده و فراگيري در جامعه نداشته و در نتيجه در عرصه انتخابات هم نمي‌توانند کارآمد باشند.

 وزير ارتباطات دولت نهم با بيان اينکه عدم کارايي احزاب به  اين دليل است که برخي احزاب از سوي دولت‌هاي وقت شکل گرفته‌اند، افزود: اين امر موجب سوء‌ظن مردم نسبت به آنها مي‌شود و مردم اعتمادي به آن احزاب ندارند.

وي گفت: دليل ديگر  ناکارآمدي احزاب اين است که براساس توانمندي‌ها پا به عرصه نگذاشته‌اند، لذا آنگونه که بايد داراي پايگاه مردمي فراگير نيستند.

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري بيان داشت: احزاب بايد مردم را متقاعد کنند که براي خدمت به کشور پا به عرصه سياسي گذاشته‌اند.

وي در تصريح کارآمدي يک حزب اظهار داشت: احزاب بايد برادري خود را به مردم ثابت کنند، يعني به جاي بحث مصداقي، بحث گفتماني را رواج دهند و از انديشه‌ها و راهکارها و شيوه‌هاي مديريتي خود براي اداره جامعه پرده بردارند و بگويند چگونه مي‌خواهند در جهت برآورده کردن نياز اقتصادي کشور، مستضعفان، آرمان‌هاي حضرت امام و مقام معظم رهبري گام بردارند.

 وزير ارتباطات دولت نهم با بيان اين‌که اعتماد مردم به احزاب در گرو شفاف سازي عملکرد احزاب است، خاطرنشان کرد: احزاب با پرهيز از اتکا به ثروت و قدرت و اجتناب از هزينه‌هاي تبليغاتي مي‌توانند اعتماد مردم را به خود جلب کنند و در اينصورت است که مردم  به تشکل و گروه و حزب جذب مي‌شوند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: جامعه ، خلأ ، حزب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.