سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آل اسحاق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

افسر میدانی در بحث ارز و سکه دولت است

رئيس اتاق بازرگاني تهران گفت:‌ افسر میدانی در بحث ارز و سکه دولت است و دولت باید همه ظرفیت های موجود را به صحنه آورده تا التهاب سکه و ارز در بازار خوابیده شود .

يحيي آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص نوسانات بازار ارز و سکه اظهار داشت: براي حل این قضیه باید تدابیر جامعی اندیشید که بتواند هم نیاز ارز را تامین کند و هم کنترلی بر تقاضای ارز داشته باشد.

وی در ادامه افزود: باید همه مسئولین تلاش کنند تا شرایط نقل و انتقال ارز را به شرایط بهینه و نرمال تبدیل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه این کار نیازمند مدیریت دقیق و هوشمندانه است، گفت: قطعاً می‌توانیم مدیریت خوبی را بر بازار ارز و سکه ایجاد کنیم چرا که اولاً منابعمان کفاف این کار را می‌دهد و ثانیاً کنترل و تدبیر خوبی را می‌توانیم بر بازار عرضه و تقاضا ایجاد کنیم.

آل اسحاق همچنین تصریح کرد: البته نباید فراموش کنیم که باید مجری مناسبی را برای برنامه های ذکر شده انتخاب نماییم تا مشکلات موجود را حل کنیم.

رئيس اتاق بازرگاني تهران با بيان اين مطلب كه مقداري از تقاضای مورد نیاز برای ارز تقاضای حقیقی است و بخشي از آن ثانوی و غیر ضروری است، افزود: افسر میدانی در بحث ارز و سکه دولت است و دولت باید همه ظرفیت های موجود را به صحنه آورده تا التهاب سکه و ارز در بازار خوابیده شود.

وی در پایان با بیان این که یکی از نهادهایی که می‌تواند در این زمینه به دولت کمک کند تعالیم اقتصادی اتاق‌های بازرگانی است، خاطر نشان کرد: یک نمونه از این هماهنگی در تصمیم اخیر مبنی بر تجمیع ارز حاصل از صادرات صادر کنندگان بود که هماهنگی خوبی را با بخش خصوصی ایجاد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آل اسحاق ، اقتصاد ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.