سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گالووي:

ادامه حضور در افغانستان "آتش زدن به خزانۀ نداشتۀ انگليس" است/ علت حضورمان در اين کشور "بن لادني" بود که خود فرستاده بوديم

"جرج گالووي" عضو مجلس عوام انگليس ادامه حضور نظامي در افغانستان را برباد دادن سرمايه نداشته انگليس دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، وي تصريح کرد حقيقت اين است که القاعده اي در افغانستان وجود ندارد ولي ما اين گروه را اکنون در سوريه به کار گرفته ايم و پيشتر اين کار را در ليبي نيز کرده بوديم. باور کردنش دشوار است ولي حقيقت دارد و وزارت امور خارجه آمريکا نيز به همين امر اذعان کرده است. شش ماه پيش، تقريبا هر هفته در نيويورک تايمز گزارشي درباره نگراني فزاينده در واشنگتن درباره حضور عناصر القاعده در سوريه چاپ مي شد که از پول و تسليحات غربي استفاده مي کنند تا جهاد خود را پيش ببرند.  
اگر القاعده اي در افغانستان وجود ندارد بنابراين ما چرا بايد در اين کشور باشيم. علت حضور ما در افغانستان، بن لادني بود که خود به اين کشور فرستاده بوديم و تنها علتي که اکنون جهادي ها را در افغانستان مي بينيم اين است که خود ما، آنان را به اين کشور فرستاديم تا با شوروي و ارتش سرخ آن زمان بجنگند. ما به آنان همه چيز داديم تا به جنگ به اصطلاح مقدس خود را در افغانستان پيش ببرند.
وي افزود سوالي که مطرح مي شود اين است که اگر القاعده اي در افغانستان نيست، چرا بايد جوانان خود را در اين کشور از دست بدهيم و با اين جنگ به ظاهر بي پايان در افغانستان آتش به خزانه نداشته خود بزنيم.  
شکي نيست که خروج از افغانستان براي سياستمدارن، مايه شرمساري است در حالي که هيچ چيز، دقيقا هيچ چيز به دست نياورده اند ولي کداميک بهتر است ، سياستمداراني شرمسار يا کارواني بي پايان از سربازان مرده و هزينه هايي که پاياني براي آن متصور نيستيم و راهي براي تامين آن نداريم. انتخاب من مشخص است.
برچسب ها: انگلیس ، خزانه ، آتش ، گالووی ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.