سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

والیبالیست آذربایجانشرقی در بین بهترین های مرحله اول و دوم جام نهم مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا

تیم ملی والیبال نوجوانان جمهوری اسلامی ایران به کسب پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا جواز حضور در مسابقات جهانی 2013 مکزیک را به دست آورد و اکبر ولایی والیبالیست آذربایجانشرقی در بین بهترین های مرحله اول و دوم جام نهم مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، كميته Vis نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا اسامی بهترین بازیکنان مرحله اول و دوم این رقابت ها را معرفی کرد و اکبر ولایی در بین بهترین ززندگان سرویس در جایگاه سومی ایستاد.

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان عصر سه شنبه در چهارمین بازی خود در جام نهم به مصاف تایلند رفت و این تیم را سه بر صفر از پیش رو برداشت.ملی پوشان کشورمان در این دیدار حریف خود را در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 11، 25 بر 16 و 25 بر 23 شکست دادند تا علاوه بر صعود به جمع چهار تیم برتر نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهانی سال 2013 مکزیک را به دست آورد.

نوجوانان ایران در این دیدار نیز با ترکیب بازی های قبلی خود یعنی جواد حکمتی، عباس جعفری، اکبر ولایی، سهند اله وردیان، رحمان تقی زاده، محمد جواد معنوی نژاد)سرگروه) و هادی سید نیازی (لیبرو) بازی را آغاز کردند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ست های اول و دوم این دیدار مشکل خاصی در برابر تایلند نداشت و با هماهنگی تیمی، آرامش و اقتدار به پیروزی دست یافت. نوجوانان تایلند در ست سوم که چیزی برای از دست دادند، نداشتند به آب و آتش زدند و با ارائه یک بازی بهتر نسبت به ست های اول و دوم سعی در تغییر نتیجه بازی داشتند که در نهایت ناکام ماندند به با امتیاز 25 بر 23 مغلوب ایران شدند تا در نهایت نیز سه بر صفر شکست را پذیرا شوند.

داورانی از کشورهای چین و ژاپن به ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضاوت بازی ایران و تایلند را بر عهده داشتند."محمدرضا داورزنی" رییس فدراسیون والیبال به همراه دیگر مسئولین این فدراسیون بازی امروز ایران و تایلند را از نزدیک تماشا کردند.تیم ملی والیبال نوجوانان ایران امروز در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها به مصاف برنده دیدار ژاپن و چین تایپه خواهد رفت که از دقایق دیگر بازی خود را در سالن والیبال آزادی تهران آغاز می کنند.تاکنون تیم های کره جنوبی، چین و ایران حضورشان در مسابقات جهانی 2013 مکزیک مسجل شده و سهمیه چهارم آسیا نیز در دیدار ژاپن و چین تایپه مشخص خواهد شد.

والیبال ایران از سال 2001 و همزمان به سومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا، حضور در این رقابت ها را آغاز کرد که نخستین حضورش با قهرمانی نیز همراه شد.پنج مقام قهرمانی در سال های 2001، 2005، 2007، 2008، 2010 و یک نایب قهرمانی (2003) ره آورد والیبال نوجوانان ایران از این مسابقات است که عنوان پرافتخارترین کشور آسیایی در والیبال نوجوانان را نیز همراه دارد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.