سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

رونق تولید فرش دستباف زنجان، در گرو برند سازی

رونق تولید فرش دستباف استان زنجان در گرو برند سازی برای آن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان گفت: متاسفانه فرش دست بافت مرغوب زنجان به نام سایر استان ها به ویژه قم صادر می شود.

به گفته كاوندی بیش از 15 هزار نفر در استان زنجان زیر نظر اتحادیه فرش بافان و تعاونی های فرش بافی فعالیت می كنند اما حاصل دسترنج آن ها توسط تجار سایر استان ها به خارج از كشورصادر می شود.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان خاطر نشان كرد: متنوع ترین و باكیفیت ترین فرش ها در استان زنجان بافته می شود به گونه ای كه فرشهای طرح بیدگینه و افشار این استان شهرت جهانی دارد.

كاوندی با بیان اینكه برند سازی برای فرش دستباف زنجان در دست اجراست اظهار كرد: درصدد ثبت تعدادی از نقشه های فرش مختص استان و راه اندازی انجمن طراحان نقشه فرش و گلیم هستیم كه در صورت اجرایی شدن این طرح ها جایگاه فرش دستباف استان زنجان ارتقا خواهد یافت.

وی صادرات فرش را راهی برای عبور از صادرات نفت در كشور دانست و متذكر شد: متاسفانه تجار قوی برای صادرات مستقیم فرش از زنجان در استان وجود ندارد لذا دسترنج مردم زنجان به كام سایر استان هاست.

به گفته رییس مجمع امور صنفی استان زنجان، اتحادیه فرش بافان و تعاونی های روستایی بهترین نقش را در رونق فرش بافی استان ایفا می كنند لذا نیازمند حمایت های دولتی بیشتری هستند.

كاوندی وجود شركت های هلدینگ فرش دستباف را ضروری دانست و از نبود چنین شركت هایی در استان اظهار تاسف كرد.

وی اغلب فرش بافان را از قشر آسیب پذیر جامعه دانست و یادآور شد: علی رغم وعده های مكرر مسئولان برای پرداخت تسهیلات به قالی بافان و راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه فرش دستباف استان، هنوز این وعده ها محقق نشده اند./س

برچسب ها: رونق ، فرش ، زنجان ، برند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.