سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

گلستان پیشگام در عرصه آبزی پروری کشور

گلستان در عرصه آبزی پروری کشور پیشتاز است.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدیرعامل یک شرکت کشاورزی و دامپروری در گلستان گفت: گلستان 31 درصد صید وصیادی و رتبه دو کشور را در بخش شیلات دارد و60 درصد تکثیر انواع بچه ماهیان خاویاری کشور درگلستان انجام می شود.

وی ادامه داد: 85 درصد گونه های نادر ماهیان خاویاری، 100 درصد تکثیر پاییزه ماهیان خاویاری، 80 درصد پرورش کپور کشور که رتبه اول را دارا است و 40 درصد صید کپور که نسبت به استان های شمالی رتبه اول را دارد و رتبه اول در تکثیر میگو از جمله رتبه هایی است که شیلات گلستان در بخش های مختلف در کشور دارا است.

علیمیری درادامه افزود: 15 درصد صیادان شمال کشور، هفت درصد ماهیان استخوانی شمال کشور، رتبه چهارم ماهیان گرمابی و پرورش 12 درصد کل تولید کشور و تولید 2.5 میلیون قطعه ماهیان زینتی در کشور از دیگر فعایت های شیلاتی استان است.

وی تصریح کرد:11 شرکت تکثیر و پرورش آبزیان، سه شرکت تولید ماهیان گرمابی با 18 هزار تن تولید، دو شرکت ماهیان سردابی با 400 تن تولید و پنج شرکت تعاونی پرورش میگو با ظرفیت 200تن از دیگر پتانسیل های شیلاتی استان است.

وی بیان کرد: آبزی پروری درگلستان صنعتی است که نرخ رشد بالایی دارد و سرمایه گذاری در این زمینه در صورت رعایت عوامل فنی تولید همراه با منابع آب و خاک بین 50 تا 60 درصد سود دارد.

این فعال شیلاتی استان عنوان کرد:بازگشت سرمایه در این سرمایه گذاری دو و نیم تا سه سال است که هم سبب ایجاد اشتغال وهم سلامت ورفاه می شود وحاشیه سود آن نیز بسیار مناسب است.

وی نبود مولدین نسل اول ماهیان بویژه فیتوفاک را از جمله چالش های پیش روی فعالان عرصه های آبزی پروری وشیلاتی کشور عنوان کرد و گفت : باید مولدین نسل اول خصوصا از گونه فیتوفاک وارد شود و تنوع گونه ها در ماهیان پرورشی بیشتر شود./س

برچسب ها: گلستان ، شیلات ، ماهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.