سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاجعه بزرگ؛ آمریکا تا اطلاع ثانوی تعطیل! +فیلم

پیش بینی می شود که طوفان سندی، دوازده ایالت آمریکا را تا ۳۶ ساعت آینده درنوردد. ایالات متحده، دست بسته همچنان نظاره گر این طوفان سهمگین است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، یکی از بزرگترین طوفان هایی که تاکنون آمریکا شاهد آن بوده است اکنون ایالت های شرقی آمریکا را در می نوردد. این در حالی است که تقریبا یک هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ورود ابر طوفان سندی در نیویورک، وضعیت "فاجعه بزرگ" اعلام کرد.

اوباما در این باره گفت که متعاقب ورود ابر طوفان سندی در نیویورک فاجعه ای بزرگ به وجود آمده است.

 

صدای آمریکا در این خصوص نوشت: با نزدیک شدن یکی از بزرگترین طوفان هایی که تا به حال در آمریکا رخ داده، طوفان سندی با باد و باران شدید و با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت به شرق آمریکا که پر جمعیت‌ترین قسمت آمریکا نیز به شمار می رود نزدیک می شود.

 

پیش بینی می شود که سندی به دو سیستم باد زمستانی بپیوندد و یک "ابرطوفان" هیبریدی تشکیل دهد که می تواند زندگی ۶۰ میلیون ساکن بخش‌های شرقی آمریکا از "ویرجینیا" تا "ماساچوست" را تهدید کند.
 

در شهرهای بزرگ مانند واشنگتن، فیلادلفیا و نیویورک مدارس تعطیلند و سیستم حمل و نقل عمومی شهری فعالیت خود را متوقف کرده است. بازارهای بورس آمریکا روز دوشنبه کار نمی کنند و سازمان ملل متحد جلسات خود را در این روز لغو کرده و دفاترش را موقتا بسته است.

همچنین برنامه کار هزاران قطارهای بین شهری و پرواز هواپیماها به تاخیر افتاده است.

 

​​"باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا از شهروندان این کشور خواسته تا هشدارهای مربوط به طوفان سندی را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های پیشنهادی مسئولان توجه کنند:‌«وقتی مسئولان از شما می خواهند خانه هایتان را تخلیه کنید هشدارها را جدی بگیرید. این طوفان جدی است و ممکن است تبعات مرگبار داشته باشد.»

 


 

طبق گزارش "بی بی سی"، در شهر "آتلانتیک سیتی" در ایالت "نیوجرسی" ۳۰ هزار نفر از شهروندان این شهر از خانه هایشان تخلیه شدند. شهر تقریبا زیر آب است.

در شهر "نیویورک" و در جزیره "منهتن"، از ۳۷۵ هزار نفر از مردم خواسته شده تا خانه هایشان را ترک کنند، رودخانه های اطراف منهتن، طغیان کرده و آبشان وارد خیابان های شهر شده است.

مهمترین شرکت تامین انرژی نیویورک، برق حدود ۶ هزار و پانصد نفر از مشترکان را قطع کرده تا توفان آسیب بیشتری به مردم وارد نکند.

 

گزارش ها حاکی از این است که سازمان ملل متحد و بورس نیویورک در روز سه شنبه تعطیل هستند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و میت رامنی رقیب او در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا هر دو سفرهای انتخاباتی خود را متوقف کرده اند.

انتخابات سه شنبه هفته دیگر برگزار می شود و هر دو رقیب این روزهای باقی مانده را برای تبلیغات آخر خود کنار گذاشته بودند.

 

 

آقای اوباما که در "فلوریدا" شهر به شهر می رفت و برای مردم سخنرانی می کرد، سفر خود را نیمه کاره گذاشته و به واشنگتن بازگشت تا از نزدیک بحران را مدیریت کند.

تحلیلگران سیاسی در آمریکا می گویند که اگر او بتواند مدیریت خوبی از خود نشان دهد به انتخاب شدنش کمک می کند.

در پایتخت آمریکا هم مانند نیویورک، بالتیمور، فیلادلفیا و بوستون، حمل و نقل عمومی تعطیل شده است. حدود ۱۴ هزار پرواز در آمریکا لغو شده است و حرکت قطارها هم در شمال شرقی آمریکا به تاخیر در آمده است.

 

گزارش یورو نیوز نیز حاکیست: توفان زندگی روزمره را در مناطق حاشیۀ سواحل شرقی آمریکا با وقفه رو به رو کرده و این در حالی است که در نیوجرسی بیش از سه میلیون نفر با قطع برق مواجه شده اند.

به باور مسئولان آمریکایی هنوز وخیم‌ترین پیامدهای آن فرا نرسیده‌اند.

به گفتۀ این مسئولان توفان سندی از نظر ابعاد آن، تجربه‌ای بی سابقه در طول زندگی بسیاری از شهروندان خواهد بود.
منبع: جام نیوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.