سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

افزایش 81 درصدی صادرات از استان

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: صادرات از گمرکات و بازارچه هاي مرزي استان در شش ماهه ي اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 2 برابر و از لحاظ ارزش 81 درصد رشد داشته است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، نادر ميرشکار ، افزود: کل صادرات طي 114 فقره اظهارنامه به وزن671 هزار و 155 تن و ارزش 229 ميليون و 746 هزار و 771 دلار رسيده است.وي بیان کرد: با توجه به اين ميزان صادرات از برنامه هاي توسعه پنجم 20 درصد پيش تر هستيم .

ميرشکار گفت: تسهيل و روانسازي در صادرات، هماهنگي با ادارات و سازمانهاي مرتبط، اعطاي مشوقهاي صادراتي، آماده سازي زير ساختها و بسترهاي لازم براي صادرات، افزايش کيفيت کالاها و بسته بندي مناسب از جمله دلايل افزايش ميزان صادرات است .

وي تصريح کرد: خرما، آهن قراضه، مصالح ساختماني ( سيمان، گچ، شن و ماسه )، قير، تخم گشنيز ، محصولات شيميايي و مواد غذايي از جمله کالا هاي صادراتي از استان به ساير کشورها مي باشد .

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: طي همين مدت بيش از 100 هزارتن کالا به ارزش 91 ميليون و 116 هزارو 687 دلار نيز از بازارچه هاي مرزي استان صادر گرديده اين به گونه اي است که ميزان واردات ما از بازارچه هاي مرزي 15 تن با ارزش 29 ميليون و 278 هزار و 338 دلار بوده است .

گفتني است صادرات استان از بازارچه هاي مرزي طي شش ماهه ي گذشته به وزن 75355 تن و ارزش 59 ميليون و 240 هزارو 259 دلار بوده است و امسال ما شاهد افزايش 68 درصدي در وزن و 65 درصدي در ارزش کالاهاي صادراتي هستیم./س

برچسب ها: افزایش ، صادرات ، ازاستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.