سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه 75 ميليارد دلاری آمریکا برای فعاليتهای جاسوسی

دولت آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد: برای سال مالی 2012، هفتاد و پنج میلیارد دلار برای دستگاه های اطلاعاتی - جاسوسی خود هزینه کرده که این بودجه در مقایسه با سایر کشورها رقم بسیار بالایی است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدیر اداره ملی اطلاعات کنگره آمریکا بودجه ای بالغ بر پنجاه و سه میلیارد و نهصد میلیون دلار برای سال مالی دو هزار و دوازده که در ماه سپتامبر به پایان می رسد، تصویب کرد و این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم اذعان کرده برای دستگاه های اطلاعات مخفی خود بیست و یک و نیم میلیارد دلار هزینه کرده است.

 بودجه اختصاص داده شده به دستگاه های اطلاعاتی در آمریکا برای تامین مالی ساخت ماهواره های جاسوسی و تجهیزات فوق پیشرفته جمع آوری اطلاعات و نیز تامین هزینه های مرتبط با پرداخت دستمزد هزاران کارمند، تحلیلگر، کارشناس زبان شناس، متخصصین مبارزه با حملات سایبری و از همه مهم تر جاسوس ها استفاده می شود.

تحلیلگران می گویند بودجه ویژه دستگاه های اطلاعاتی در آمریکا که پس از حملات یازده سپتامبر دو هزار و یک چندین برابر شده، بسیار بالاتر از کشورهای دیگر در جهان است.
برچسب ها: آمریکا ، فعالیت ، جاسوسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.